Kvalitativní výzkum oblíbených pohádkových postav u dětí předškolního věku
Abstrakt
Autorka provede kvalitativní výzkum, ve kterém uplatní části zakotvené teorie, grounded theory, zaměří se na výzkum toho, jak děti vnímají určité pohádkové postavy, které z nichž jsou jim blízké, sympatické a které naopak v nich vzbuzují averzi.
V teoretické části autorka objasní pojmy: dítě ve věku předškolního věku z hlediska vývojových teorií (Freud, Erikson, Piaget), teorie týkající se pohádky (Bettelheim, Jung,), preferenční postoje dětí. V metodologické části popíše kvalitativní výzkum a to grounded theory, zakotvenou teorii, dále metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru, popřípadě pozorování a popřípadě jednoduchou testovou situaci. V závěru práce, autorka shrne nalezené oblíbené postavy dětí (popř. i neoblíbené) a důvody, které děti vedou k preferování daných postav.