dc.contributor.advisor | Kressa, Jiří | |
dc.contributor.author | Bartoušková, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:24:15Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:24:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/31563 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá nejčastějšími poruchami chování, které se vyskytují u žáků na základních školách. Zaměřuje se zejména na záškoláctví a šikanu, protože představují závažné negativní jevy v současném školství. Teoretická část popisuje základní pojmy a příčiny vzniku poruch chování, charakterizuje také důsledky záškoláctví a šikanování. Dále se věnuje možnostem prevence, která má důležitou roli v boji proti poruchovému chování.
Praktická část je založena na výzkumném šetření prostřednictvím anonymního dotazníku, který se týká záškoláctví a šikany. Výzkum probíhal na základních školách v Českých Budějovicích. Dotazník zjišťuje vztah žáků ke škole, jejich názory na šikanu, důvody takového chování a prostředky jakými škola řeší tyto problémy. | cze |
dc.format | 80 s. (91 742 znaků) | |
dc.format | 80 s. (91 742 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | riziko poruchy chování | cze |
dc.subject | problémy v chování | cze |
dc.subject | poruchy chování | cze |
dc.subject | záškoláctví | cze |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | příčiny | cze |
dc.subject | důsledky | cze |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | risk of behavioural disorder | eng |
dc.subject | behavioural problems | eng |
dc.subject | behavioural disorder | eng |
dc.subject | truancy | eng |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | the cause | eng |
dc.subject | consequences | eng |
dc.subject | aggressor | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Poruchy chování u žáků na 2. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Behavioural disorders at pupils in secondary schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 28399 | |
dc.description.abstract-translated | This dissertation essay is aimed at the most common behavioural disorders that occur in pupils in secondary school education. It is specifically aimed at truancy and bullying because these two subjects represent the serious negative occurrences in current school facilities. The theoretical part of this essay describes the basic concepts and causes of the origins of the behavioural disorders, as well as characterizing the consequences of truancy and bullying. This essay also explains prevention options that play an important role in the fight against behavioural disorders.
The practical part of this essay is based on anonymous questionnaire research that is concerned with truancy and bullying. The research was conducted at secondary schools within Ceske Budejovice. The questionnaire investigates the relationships of the pupils towards the school, their opinions on bullying, and the reasons for such behaviour and the tools that the school uses to solve these issues. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |