dc.contributor.advisor | Vaněk, Jan | |
dc.contributor.author | Taušnerová, Olga | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:52:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:52:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/31224 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem.
V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických
a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem.
První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby
a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii.
Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole.
Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie.
V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody. | cze |
dc.format | 50 s. (69 199 znaků bez mezer) | |
dc.format | 50 s. (69 199 znaků bez mezer) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní období | cze |
dc.subject | citová vazba | cze |
dc.subject | gender | cze |
dc.subject | zakotvená teorie | cze |
dc.subject | animoterapie | cze |
dc.subject | preschool years | eng |
dc.subject | emotional bond | eng |
dc.subject | the gender | eng |
dc.subject | grounded theory | eng |
dc.subject | animotherapy | eng |
dc.title | Zvíře jako dětský terapeut | cze |
dc.title.alternative | Animal as a child's therapist | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35008 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is focused on upgrading of an existing education plan in specifically
a classroom for children with special educational needs. The aim is to familiarize the reader with animotherapy as a full-fledged therapy and demonstrate its impact in practice in preschool children with an individual approach.
This thesis will describe animotherapy based on theoretical and practical aspects. The focus will be mainly on the approaches, methods and resulting effects of animotherapists when working with children with a special educational program.
The first chapter of the theoretical part is focused on clarifying key concepts in preschool children. It describes the structure and the dynamics of personality theory of attachment and psychosocial as well as emotional development of preschool children. The second part describes the format of animotherapy mainly focusing on canine therapy and hippotherapy.
The methodological section contains qualitative research strategy, introduces readers to the characteristics of class and education program including the organization and conditions for education in our kindergarten.
The practical part is focused on finding specific approaches and methods of animotherapists. I conducted semi-structured interviews with therapists, children and their parents. They also describe the activities of Direct Group, frontal and individual animotherapy.
The conclusion, summarizes what methods used in this therapy are desirable and process of development of children in full-year inclusion using this unique method. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přírodovědná a ekologická výchova | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ryplová, Renata | |