dc.contributor.author | Šerý, Michal | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:10:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:10:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/30675 | |
dc.description.abstract | Jednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu.
Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost. | cze |
dc.format | 163 | |
dc.format | 163 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sémantický diferenciál | cze |
dc.subject | matematika | cze |
dc.subject | počítač | cze |
dc.subject | CLIL | cze |
dc.subject | programování | cze |
dc.subject | OCTAVE | cze |
dc.subject | Visual Basic | cze |
dc.subject | shluková analýza | cze |
dc.subject | semantic differential | eng |
dc.subject | mathematics | eng |
dc.subject | computer | eng |
dc.subject | CLIL | eng |
dc.subject | programming | eng |
dc.subject | OCTAVE | eng |
dc.subject | Visual Basic | eng |
dc.subject | cluster analysis | eng |
dc.title | Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Using of Semantic Differential for Euducation Assessment at Basic School | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 35291 | |
dc.description.abstract-translated | One of the methods for collecting data in psychology is a method of semantic differential. The using of semantic differential is very large, this method is widely used in personality research, clinical psychology, market psychology and marketing. In recent years, this method has begun to apply to the area of educational research, above all educational psychology. A basic problem with wide using is the huge volume of data obtained by this method. Some of the options of setting up of a questionnaire with light to the selection of bipolar adjectives are listed in the thesis. The options represent the evaluation dimension, the dimension of activity and potency in terms of both representativeness and relevance. A set of tools for automatized generation of various combinations of questionnaire groups was created. A technical support of data collection, their evaluation and visualization using semantic differential method was also created.
These methods will be used in realization of the project of introducing teaching of mathematic in English language at primary schools. The primary goal of this level of analysis is to judge to what extent can two terms (or more terms), generally regarded as semantically similar or different. | eng |
dc.date.accepted | 2013-06-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Informační a komunikační technologie ve vzdělávání | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Stuchlíková, Iva | |