Výuka digitální bezpečnosti na ZŠ a SŠ
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti na základních a středních školách. To znamená v první řadě zohledněním důležitých aspektů počítačové bezpečnosti, jako jsou ochrana svého zařízení před nebezpečnými viry a pirátskými útoky za pomoci bezpečnostního software, správná záloha a správa svých dat. Dále zaměření na rozvážné chování na internetu zahrnující opatrnost vůči emailovým hrozbám, podvodnému chování některých uživatelů a obezřetné používání sociálních sítí. Taktéž obsahuje bezpečnost hesel s důrazem na silné heslo a jeho správu a také problematiku autorského zákona.
V práci je zahrnuta obsahová analýza českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice. Jsou zde uvedeny podobné výzkumy související s tématem, teorie výzkumu a hlavní výzkum této práce.
V tomto výzkumu je zahrnuto dotazníkové šetření zkoumající kompetence žáků výše uvedených škol při výuce počítačové bezpečnosti, jehož výsledky jsou vyhodnoceny a porovnány s poznatky ze státních dokumentů související s problematikou výuky ICT.