Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽlábková, Iva
dc.contributor.authorRůžičková Zaumüllerová, Věra
dc.date.accessioned2021-12-08T07:51:57Z
dc.date.available2021-12-08T07:51:57Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/29953
dc.description.abstractAbstrakt (Anotace) Cílem této bakalářské práce je hodnocení žáků ve vyučovacím procesu dle stanoveného učebního plánu v návaznosti na ŠVP nejen v obecné rovině, ale i konkrétně, a to hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávajícího oboru Kadeřník. Tato práce si klade za úkol vymezit základní pojmy a ve stručnosti popsat problematiku hodnocení žáka nejen pedagogem, ale i žákem samým, včetně hodnocení výkonu jedince ze strany spolužáků. Dále si klade za cíl popsat psychologické aspekty a vzorce v samém důsledku hodnocení, a to jak ze strany učitele, žáka, spolužáků, ale i účastníků zainteresovaných v procesu hodnocení. Práce má teoreticko ? empirický charakter. Teoretická část popisuje hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku se zaměřením na vzdělávací obor Kadeřník dle ŠVP. Popisuje metodu systematického pozorování žáka v rámci procesu hodnocení, možnosti analýzy a vyhodnocení žákova výkonu a formy vyjadřování výsledného hodnocení. Práce si také klade za cíl využít možnosti sebehodnocení žáka a zapojení spolužáků do hodnotícího procesu. V teoretické části je také věnována pozornost samotnému pojmu ?kadeřník,? všeobecný pohled na zmíněný pojem a v neposlední řadě přináší i současný náhled na tento vzdělávací obor, zařazení a popis oboru. V empirické části byl navrhnut systém hodnocení pro odborný výcvik vzdělávacího oboru a experimentálně ověří možnosti jejího využití v praxi. V rámci experimentu byly navrženy hodnotící archy pro sebehodnocení žáků, hodnocení výkonu žáka spolužáky a hodnocení žáka učitelem. Tyto archy byly během jednoho pololetí používány pro hodnocení při odborném výcviku. Výsledek experimentu byl ověřen prostřednictvím evaluačních dotazníků pro žáky.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthodnocenícze
dc.subjectškolní hodnocenícze
dc.subjectproces hodnocenícze
dc.subjectodborný výcvikcze
dc.subjectsebehodnocenícze
dc.subjectslovní hodnocenícze
dc.subjectsebereflexecze
dc.subjectdotazníková studiecze
dc.subjecthodnotící archycze
dc.subjectklasifikacecze
dc.subjectexploracecze
dc.subjectevaluacecze
dc.subjectklíčové kompetencecze
dc.subjectoborové kompetencecze
dc.subjectŠVPcze
dc.subjectRVPcze
dc.subjectvýzkumcze
dc.subjectprůzkum.cze
dc.subjectassessmenteng
dc.subjectschool assessmenteng
dc.subjectevaluation processeng
dc.subjectvocational trainingeng
dc.subjectself-assessmenteng
dc.subjectverbal evaluationeng
dc.subjectself-reflectioneng
dc.subjectquestionnaire studyeng
dc.subjectevaluation sheetseng
dc.subjectclassificationeng
dc.subjectexplorationeng
dc.subjectevaluationeng
dc.subjectkey competencieseng
dc.subjectprofessional competencieseng
dc.subjectSEP (School Educational Program)eng
dc.subjectGEP (General Educational Program)eng
dc.titleHodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávacího oboru kadeřníkcze
dc.title.alternativeThe Assessment in Vocational Training by Vocational Branch Hairdressereng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag28369
dc.description.abstract-translatedThe aim of this study is to evaluate students within the teaching process in accordance with a specified timetable in relation to the SEP, not only in general, but also specifically as an assessment of a student by a teacher during the vocational training for hairdressers. This work aims to define the basic concepts and briefly describe the problems of student assessment not only by a teacher but also by the student himself, including the evaluation of the performance of one individual student by other students. Furthermore, it aims to describe the psychological aspects and patterns as a result of the evaluation, both on the part of the teacher, the student himself, classmates, but also on the part of participants involved in the evaluation process. The work will have a theoretical - empirical character. The theoretical part describes the evaluation of the student by the teacher during the educational training with a focus to the vocational training for hairdressers in accordance with SEP. It describes a method of systematic observation of the student within the scope of the evaluation process, potential analysis and interpretation of the performance shown by the student and forms of expression of the evaluated results. The work also aims to take advantage of student self-assessment and involvement of peers in the evaluation process. The theoretical part also pays attention to the very concept of "hairdresser", a historical perspective on the notion and not least the current view on this vocational training, its classification and description. The empirical part will propose an assessment system for educational training of the vocational field and will experimentally verify the possibility of its use in practice. In the context of the experiment, sheets will be proposed for self-assessment of students, for evaluation of student performance by classmates and for assessment of the students by teacher. These sheets will be used within one half-year for assessment during vocational training. Result of the experiment is validated through evaluation questionnaires for students.eng
dc.date.accepted2013-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam