Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠkodová Parmová, Dagmar
dc.contributor.authorRůžičková, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-07T13:34:00Z
dc.date.available2021-12-07T13:34:00Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/28500
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje finanční gramotnosti ve středním vzdělávání a možnostem jejího zvyšování. V práci je popsána administrativní cesta od plánování až po uvedení požadavků na žáky do praxe. Dále je zmíněn význam finančního vzdělávání pro společnost i jednotlivce. Jsou popsány základní dokumenty pro tuto problematiku a role zainteresovaných ministerstev a bankovního sektoru. Řešena je také podpora pedagogických pracovníků, kteří se výuce finanční gramotnosti na středních školách věnují. Praktická část práce sleduje výzkum finanční gramotnosti prováděný na střední odborné škole, jeho organizaci a výsledky. Závěry výzkumu jsou porovnány se závěry kvantitativního výzkumu realizovaného pro Ministerstvo financí v roce 2007. Cílem práce je zjistit, zda žáci, kteří výuku základních prvků finanční gramotnosti již absolvovali, dosahují většího přehledu, vykazují vyšší znalosti a dokáží se lépe orientovat na finančním trhu než respondenti výzkumu z roku 2007. V závěru práce jsou sdělena klíčová zjištění výzkumu a obsaženy návody, rady a doporučení, jak je možné výukový proces více zefektivnit.cze
dc.format37 s.
dc.format37 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfinanční gramotnostcze
dc.subjectfinanční vzdělávánícze
dc.subjectstřední vzdělávánícze
dc.subjectvýzkum finanční gramotnosticze
dc.subjectvýuka finanční gramotnosticze
dc.subjectFinancial literacyeng
dc.subjectfinancial educationeng
dc.subjectsecondary educationeng
dc.subjectfinancial literacy researcheng
dc.subjectteaching financial literacyeng
dc.titleFinanční gramotnost pro střední vzdělávánícze
dc.title.alternativeThe Financial Literacy for Secondary Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20010
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with financial literacy in secondary education and its possible improvement. Author describes the administrative way from planning to commissioning of requirements for students to practice. It is also mentioned the importance of financial education for society and individuals. The thesis mentions the basic documents on the issue and the role of relevant ministries and the banking sector. There is also solved support for teachers who teach financial literacy in secondary schools. The practical part of the thesis observed research of financial literacy at the secondary school, its organization and results. The findings are compared with the findings of quantitative research conducted for the Ministry of Finance in 2007. The aim is to determine whether students who learnt basic elements of financial literacy, have higher skills and are able to focus better on financial market than respondents in 2007. The conclusion of the thesis contains instructions and advices to do the learning process more effective.eng
dc.date.accepted2011-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam