dc.contributor.advisor | Škodová Parmová, Dagmar | |
dc.contributor.author | Růžičková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:34:00Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:34:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/28500 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje finanční gramotnosti ve středním vzdělávání a možnostem jejího zvyšování. V práci je popsána administrativní cesta od plánování až po uvedení požadavků na žáky do praxe. Dále je zmíněn význam finančního vzdělávání pro společnost i jednotlivce. Jsou popsány základní dokumenty pro tuto problematiku a role zainteresovaných ministerstev a bankovního sektoru. Řešena je také podpora pedagogických pracovníků, kteří se výuce finanční gramotnosti na středních školách věnují.
Praktická část práce sleduje výzkum finanční gramotnosti prováděný na střední odborné škole, jeho organizaci a výsledky. Závěry výzkumu jsou porovnány se závěry kvantitativního výzkumu realizovaného pro Ministerstvo financí v roce 2007.
Cílem práce je zjistit, zda žáci, kteří výuku základních prvků finanční gramotnosti již absolvovali, dosahují většího přehledu, vykazují vyšší znalosti a dokáží se lépe orientovat na finančním trhu než respondenti výzkumu z roku 2007.
V závěru práce jsou sdělena klíčová zjištění výzkumu a obsaženy návody, rady a doporučení, jak je možné výukový proces více zefektivnit. | cze |
dc.format | 37 s. | |
dc.format | 37 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | finanční gramotnost | cze |
dc.subject | finanční vzdělávání | cze |
dc.subject | střední vzdělávání | cze |
dc.subject | výzkum finanční gramotnosti | cze |
dc.subject | výuka finanční gramotnosti | cze |
dc.subject | Financial literacy | eng |
dc.subject | financial education | eng |
dc.subject | secondary education | eng |
dc.subject | financial literacy research | eng |
dc.subject | teaching financial literacy | eng |
dc.title | Finanční gramotnost pro střední vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | The Financial Literacy for Secondary Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 20010 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with financial literacy in secondary education and its possible improvement. Author describes the administrative way from planning to commissioning of requirements for students to practice. It is also mentioned the importance of financial education for society and individuals. The thesis mentions the basic documents on the issue and the role of relevant ministries and the banking sector. There is also solved support for teachers who teach financial literacy in secondary schools.
The practical part of the thesis observed research of financial literacy at the secondary school, its organization and results. The findings are compared with the findings of quantitative research conducted for the Ministry of Finance in 2007.
The aim is to determine whether students who learnt basic elements of financial literacy, have higher skills and are able to focus better on financial market than respondents in 2007.
The conclusion of the thesis contains instructions and advices to do the learning process more effective. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |