Teologická fakulta: Poslední příspěvky
Zobrazují se záznamy 961-980 z 1075
-
Charitativní, sociální a zdravotní činnost řeholnic v době komunismu na příkladu kongregace Školských sester III. řeholního řádu sv. Františka
(Jihočeská univerzita, 2008)Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem situace řeholních řádů a kongregací za doby komunismu, především v letech 1948 až 1950, základních charkteristikou, konstitucí a charismatem kongregace Školských sester ... -
Jan Karafiát v kontextu doby
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá životem a dílem protestantského duchovního Jana Karafiáta (1846-1929), především jeho vydavatelskou a teologickou činností. V letech (1896-1905) vydával Jan Karafiát svůj vlastní teologický časopis, ve ... -
Neurotické poruchy u dětí v raném školním věku
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá problematikou neurotických poruch, které mohou vlivem různých příčin postihnout děti v rizikovém období raného školního věku. Teoretická část vymezuje základní pojmy a jejich charakteristiku (neurotická ... -
Volný čas žen v muslimském světě
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá možnostmi a obecnými rysy trávení volného času žen, které žijí v muslimských zemích. Pro lepší porozumění tématu je v prvních kapitolách vysvětlen pojem muslimský svět a následovně jsou popsány zdroje ... -
Cíle a metody školní a mimoškolní výchovy: vzájemné srovnání
(Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá srovnáváním metod a cílů ve školní a mimoškolní výchově. Je rozdělena na pět částí. V první části jsou vymezeny základní definice a pojmy. Druhá část se zabývá výchovou v předškolním věku dítěte, výchovou ... -
Rozvoj nejen výtvarné tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci PVČ (projekt pro školní družinu)
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce má dvě části - teoretickou, ve které jsou objasněny pojmy související s rozvojem tvořivosti a faktory, které proces rozvíjení tvořivosti ovlivňují. Výtvarný projekt je druhou, praktickou částí s úvodem a vysvětlením ... -
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase dětí staršího školního věku - projekt Racek
(Jihočeská univerzita, 2009)Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy motivace, volný čas a starší školní věk, vzájemně je propojuje a upřesňuje souvislosti mezi nimi. Praktická ... -
Využití naučných stezek pro aktivizaci dětí
(Jihočeská univerzita, 2008)Tato práce se zabývá využitím naučných stezek pro aktivizaci dětí ve volném čase. Stěžejním cílem práce je vytvoření fiktivní naučné stezky, která by mohla sloužit při vycházce nejširší veřejnosti. Tímto způsobem je možné ... -
Využití přirozené komunikace s koněm (Horsemanship) u dětí a mládeže s poruchami chování
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá využitím přirozené komunikace s koněm u dětí a mládeže s poruchami chování. Je rozdělena do sedmi tématických celků. Na začátku práce se zabývám vymezením skupiny dětí a mládeže s poruchami chování. V druhé ... -
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
(Jihočeská univerzita, 2008)Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická ... -
Motivace k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
(Jihočeská univerzita, 2009)Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny související pojmy s motivací k výtvarnému umění, jako je kreativita, představivost a fantazie, přiblížení vybraných výtvarných technik, ... -
Volný čas a osoby se zrakovým postižením
(Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zabývá možnostmi smysluplného využívání volného času osob se zrakovým postižením. Nejprve vymezuje zrakové postižení, jeho klasifikaci či etiologii, dále poukazuje na možnosti trávení volného času v ... -
Vybrané kapitoly z dětské kriminality se zaměřením na soudní řízení, na ukládaná opatření a na další institucionální pomoc
(Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá dětskou kriminalitou se zaměřením na soudní řízení ve věcech nezletilých delikventů a na opatření, která můžou být uložena dětem mladších patnácti let, dopustí-li se činu jinak trestného. Dále se zabývá ... -
Kriminalita romské menšiny a projekt Systém mentoringu v trestní justici
(Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zabývá kriminalitou romského etnika na území České republiky a projektem Systém mentoringu v trestní justici. Úvodní část práce je věnována stručné historii romského etnika, na kterou navazuje část spojená ... -
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
(Jihočeská univerzita, 2009)Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu ... -
Motivace k výtvarné činnosti u dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času
(Jihočeská univerzita, 2009)Výtvarný projekt ‚‚Čtvero ročních dob'' má za cíl přiblížit dětem mladšího školního věku, přírodu, zvyky, tradice a další zajímavosti jednotlivých ročních období a motivovat je k vlastní výtvarné činnosti a ... -
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase seniorů - projekt Řemesla a povolání
(Jihočeská univerzita, 2009)Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí pojmů, jako je motivace, stáří a volný čas seniorů a jejich způsob trávení volného času a také se zaměřuje na ... -
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
(Jihočeská univerzita, 2009)Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je ... -
Profesní profil pedagoga pracujícího s dětmi a mládeží ve volném čase
(Jihočeská univerzita, 2009)Diplomová práce nastiňuje profesní profil pedagoga pracujícího s dětmi a mládeží ve volném čase. V úvodní kapitole jsou vysvětleny základní pojmy, které se zaměřují na charakteristiku teorie učitelské profese, osobnosti, ... -
Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny
(Jihočeská univerzita, 2009)Práce je zaměřena na komunikaci, je rozdělena do třech celků, které na sebe v posloupnosti navazují. První část je zaměřena na vymezení, definici, funkce a druhy sociální komunikace. Druhá část je věnována pedagogické ...