dc.contributor.advisor | Ivanková, Jitka | |
dc.contributor.author | Caisová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:04:20Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:04:20Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2765 | |
dc.description.abstract | Abstrakt
CAISOVÁ, L. ?Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením?. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce J. Ivanková.
Klíčová slova: rodina, postižení, mentální retardace, mentální postižení, handicap, individuální vzdělávací plán, potřeby, socializace, vzdělávací zařízení.
Práce se zabývá úlohou rodiny v péči o děti s mentálním postižením. Teoretická část na základě práce se zdroji definuje rodinu a její druhy. Dále popisuje zmíněné typy mentálního postižení, diagnostiku postižení a představuje rodinu a vztah dítěte ke svému handicapu. V neposlední řadě se zabývá postavením takto handicapovaného dítěte ve skupině vrstevníků a jeho pozicí v prostředí školní třídy.
Praktická část obsahuje zjišťování zkušeností pedagogů a rodičů s péčí o děti s mentálním postižením a realizací vzdělávání podle individuálních vzdělávacích plánů (IVP). Školské zařízení poskytuje vzdělávání žákům s mentálním postižením. Cílem školy je rozvíjet psychické i fyzické schopnosti a předpoklady žáků a vybavit je takovými vědomostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní, aby se v maximální míře zapojily do společenského života.
Speciální pedagogové a asistenti zde poskytují takto handicapovaným dětem kvalitní výuku, přistupují k této práci s láskou a s každým dítětem pracují na základě individuálního přístupu. Považují člověka za lidskou bytost a respektují jeho potřeby, schopnosti a dovednosti. | cze |
dc.format | 74.s | |
dc.format | 74.s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Abstrakt
CAISOVÁ | cze |
dc.subject | L. ?Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením?. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce J. Ivanková.
Klíčová slova: rodina | cze |
dc.subject | postižení | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | mentální postižení | cze |
dc.subject | handicap | cze |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cze |
dc.subject | potřeby | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | vzdělávací zařízení.
Práce se zabývá úlohou rodiny v péči o děti s mentálním postižením. Teoretická část na základě práce se zdroji definuje rodinu a její druhy. Dále popisuje zmíněné typy mentálního postižení | cze |
dc.subject | diagnostiku postižení a představuje rodinu a vztah dítěte ke svému handicapu. V neposlední řadě se zabývá postavením takto handicapovaného dítěte ve skupině vrstevníků a jeho pozicí v prostředí školní třídy.
Praktická část obsahuje zjišťování zkušeností pedagogů a rodičů s péčí o děti s mentálním postižením a realizací vzdělávání podle individuálních vzdělávacích plánů (IVP). Školské zařízení poskytuje vzdělávání žákům s mentálním postižením. Cílem školy je rozvíjet psychické i fyzické schopnosti a předpoklady žáků a vybavit je takovými vědomostmi | cze |
dc.subject | dovednostmi a návyky | cze |
dc.subject | které jim umožní | cze |
dc.subject | aby se v maximální míře zapojily do společenského života.
Speciální pedagogové a asistenti zde poskytují takto handicapovaným dětem kvalitní výuku | cze |
dc.subject | přistupují k této práci s láskou a s každým dítětem pracují na základě individuálního přístupu. Považují člověka za lidskou bytost a respektují jeho potřeby | cze |
dc.subject | schopnosti a dovednosti. | cze |
dc.subject | Abstract
Caisová | eng |
dc.subject | L. The role of family in care for children with mental disabilities. The Bachelor thesis. University of South Bohemia in České Budějovice. Faculty of Theology. Department of Psychology. Supervisor J. Ivanková.
Key words: family | eng |
dc.subject | disablement | eng |
dc.subject | cephalonia | eng |
dc.subject | mental handicap | eng |
dc.subject | handicap | eng |
dc.subject | individual education plan | eng |
dc.subject | needs | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | educational institution.
The thesis deals with the role of family in the care for children with mental disabilities. The theoretical part based on the work with the sources defines the family and its sorts. Further describes mentioned types of mental disabilities | eng |
dc.subject | diagnosis of disability and introduces the family and children´s relation to its handicap. Above that the thesis deals with status of disabled child in the group of coevals and its status in the world of classroom.
The practical part includes a detection of the teacher´s and parents´s experience in caring for children with mental disabilities and the implementation of education according to individual education plans (IEP). The education institution provides education for students with mental disabilities. The aim of the school is to evolve mental and physical abilities and presumtions of pupils and provide them the knowledge | eng |
dc.subject | skills and habits that enable them the maximal participation in social life.
Special pedadogues and assistants provide ahigh-quality education for handicapped children | eng |
dc.subject | they approach this work with love and work with each child in an individual way. They see those children as human beings and respect their needs | eng |
dc.subject | abilities and skills. | eng |
dc.title | Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením | cze |
dc.title.alternative | Role of family in the care of children with psychic disability | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 21121 | |
dc.description.abstract-translated | Abstract
Caisová, L. The role of family in care for children with mental disabilities. The Bachelor thesis. University of South Bohemia in České Budějovice. Faculty of Theology. Department of Psychology. Supervisor J. Ivanková.
Key words: family, disablement, cephalonia, mental handicap, handicap, individual education plan, needs, socialization, educational institution.
The thesis deals with the role of family in the care for children with mental disabilities. The theoretical part based on the work with the sources defines the family and its sorts. Further describes mentioned types of mental disabilities, diagnosis of disability and introduces the family and children´s relation to its handicap. Above that the thesis deals with status of disabled child in the group of coevals and its status in the world of classroom.
The practical part includes a detection of the teacher´s and parents´s experience in caring for children with mental disabilities and the implementation of education according to individual education plans (IEP). The education institution provides education for students with mental disabilities. The aim of the school is to evolve mental and physical abilities and presumtions of pupils and provide them the knowledge, skills and habits that enable them the maximal participation in social life.
Special pedadogues and assistants provide ahigh-quality education for handicapped children, they approach this work with love and work with each child in an individual way. They see those children as human beings and respect their needs, abilities and skills. | eng |
dc.date.accepted | 2011-08-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |