Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorIvanková, Jitka
dc.contributor.authorCaisová, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-19T13:04:20Z
dc.date.available2021-11-19T13:04:20Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2765
dc.description.abstractAbstrakt CAISOVÁ, L. ?Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením?. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce J. Ivanková. Klíčová slova: rodina, postižení, mentální retardace, mentální postižení, handicap, individuální vzdělávací plán, potřeby, socializace, vzdělávací zařízení. Práce se zabývá úlohou rodiny v péči o děti s mentálním postižením. Teoretická část na základě práce se zdroji definuje rodinu a její druhy. Dále popisuje zmíněné typy mentálního postižení, diagnostiku postižení a představuje rodinu a vztah dítěte ke svému handicapu. V neposlední řadě se zabývá postavením takto handicapovaného dítěte ve skupině vrstevníků a jeho pozicí v prostředí školní třídy. Praktická část obsahuje zjišťování zkušeností pedagogů a rodičů s péčí o děti s mentálním postižením a realizací vzdělávání podle individuálních vzdělávacích plánů (IVP). Školské zařízení poskytuje vzdělávání žákům s mentálním postižením. Cílem školy je rozvíjet psychické i fyzické schopnosti a předpoklady žáků a vybavit je takovými vědomostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní, aby se v maximální míře zapojily do společenského života. Speciální pedagogové a asistenti zde poskytují takto handicapovaným dětem kvalitní výuku, přistupují k této práci s láskou a s každým dítětem pracují na základě individuálního přístupu. Považují člověka za lidskou bytost a respektují jeho potřeby, schopnosti a dovednosti.cze
dc.format74.s
dc.format74.s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAbstrakt CAISOVÁcze
dc.subjectL. ?Úloha rodiny v péči o děti s mentálním postižením?. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce J. Ivanková. Klíčová slova: rodinacze
dc.subjectpostiženícze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjecthandicapcze
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncze
dc.subjectpotřebycze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectvzdělávací zařízení. Práce se zabývá úlohou rodiny v péči o děti s mentálním postižením. Teoretická část na základě práce se zdroji definuje rodinu a její druhy. Dále popisuje zmíněné typy mentálního postiženícze
dc.subjectdiagnostiku postižení a představuje rodinu a vztah dítěte ke svému handicapu. V neposlední řadě se zabývá postavením takto handicapovaného dítěte ve skupině vrstevníků a jeho pozicí v prostředí školní třídy. Praktická část obsahuje zjišťování zkušeností pedagogů a rodičů s péčí o děti s mentálním postižením a realizací vzdělávání podle individuálních vzdělávacích plánů (IVP). Školské zařízení poskytuje vzdělávání žákům s mentálním postižením. Cílem školy je rozvíjet psychické i fyzické schopnosti a předpoklady žáků a vybavit je takovými vědomostmicze
dc.subjectdovednostmi a návykycze
dc.subjectkteré jim umožnícze
dc.subjectaby se v maximální míře zapojily do společenského života. Speciální pedagogové a asistenti zde poskytují takto handicapovaným dětem kvalitní výukucze
dc.subjectpřistupují k této práci s láskou a s každým dítětem pracují na základě individuálního přístupu. Považují člověka za lidskou bytost a respektují jeho potřebycze
dc.subjectschopnosti a dovednosti.cze
dc.subjectAbstract Caisováeng
dc.subjectL. The role of family in care for children with mental disabilities. The Bachelor thesis. University of South Bohemia in České Budějovice. Faculty of Theology. Department of Psychology. Supervisor J. Ivanková. Key words: familyeng
dc.subjectdisablementeng
dc.subjectcephaloniaeng
dc.subjectmental handicapeng
dc.subjecthandicapeng
dc.subjectindividual education planeng
dc.subjectneedseng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjecteducational institution. The thesis deals with the role of family in the care for children with mental disabilities. The theoretical part based on the work with the sources defines the family and its sorts. Further describes mentioned types of mental disabilitieseng
dc.subjectdiagnosis of disability and introduces the family and children´s relation to its handicap. Above that the thesis deals with status of disabled child in the group of coevals and its status in the world of classroom. The practical part includes a detection of the teacher´s and parents´s experience in caring for children with mental disabilities and the implementation of education according to individual education plans (IEP). The education institution provides education for students with mental disabilities. The aim of the school is to evolve mental and physical abilities and presumtions of pupils and provide them the knowledgeeng
dc.subjectskills and habits that enable them the maximal participation in social life. Special pedadogues and assistants provide ahigh-quality education for handicapped childreneng
dc.subjectthey approach this work with love and work with each child in an individual way. They see those children as human beings and respect their needseng
dc.subjectabilities and skills.eng
dc.titleÚloha rodiny v péči o děti s mentálním postiženímcze
dc.title.alternativeRole of family in the care of children with psychic disabilityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21121
dc.description.abstract-translatedAbstract Caisová, L. The role of family in care for children with mental disabilities. The Bachelor thesis. University of South Bohemia in České Budějovice. Faculty of Theology. Department of Psychology. Supervisor J. Ivanková. Key words: family, disablement, cephalonia, mental handicap, handicap, individual education plan, needs, socialization, educational institution. The thesis deals with the role of family in the care for children with mental disabilities. The theoretical part based on the work with the sources defines the family and its sorts. Further describes mentioned types of mental disabilities, diagnosis of disability and introduces the family and children´s relation to its handicap. Above that the thesis deals with status of disabled child in the group of coevals and its status in the world of classroom. The practical part includes a detection of the teacher´s and parents´s experience in caring for children with mental disabilities and the implementation of education according to individual education plans (IEP). The education institution provides education for students with mental disabilities. The aim of the school is to evolve mental and physical abilities and presumtions of pupils and provide them the knowledge, skills and habits that enable them the maximal participation in social life. Special pedadogues and assistants provide ahigh-quality education for handicapped children, they approach this work with love and work with each child in an individual way. They see those children as human beings and respect their needs, abilities and skills.eng
dc.date.accepted2011-08-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam