Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBeníčková, Marie
dc.contributor.authorPechová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-07T12:20:51Z
dc.date.available2021-12-07T12:20:51Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/27315
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů - s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku - Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.cze
dc.format129 s., 16 s. obr. příloh
dc.format129 s., 16 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMuzikoterapiecze
dc.subjectporuchy učenícze
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjectdysgrafiecze
dc.subjectdysortografiecze
dc.subjectdyskalkuliecze
dc.subjectdyspinxiecze
dc.subjectdysmúziecze
dc.subjectdyspraxiecze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectsmyslové vnímánícze
dc.subjectkazuistikacze
dc.subjectHudba tělacze
dc.subjectporuchy řečicze
dc.subjectmetodická příručkacze
dc.subjectmuzikoterapeutické techniky.cze
dc.subjectMusic therapyeng
dc.subjectlearning disorderseng
dc.subjectbehavior disorderseng
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectdysgraphiaeng
dc.subjectdysortographiaeng
dc.subjectdyscalculiaeng
dc.subjectdyspinxiaeng
dc.subjectdysmusiaeng
dc.subjectdyspraxiaeng
dc.subjectADHDeng
dc.subjectsensory perceptioneng
dc.subjectcasuistryeng
dc.subjectMusic of bodyeng
dc.subjectspeech disorderseng
dc.subjectmethodical manualeng
dc.subjectmusic therapy techniques.eng
dc.titleMuzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chovánícze
dc.title.alternativeMusicotherapy from the perspective of learning and behavioral disorderseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4039
dc.description.abstract-translatedThe goal of my diploma thesis is introduce one of alternative direction - music therapy, to outline the sphere of specific learning and behavior disorders, and also to give a guide, how to apply components of music therapy during the work with children with these disorders. The thesis consists of two parts - a theoretical and practical part. The theoretical part focuses on defining key terms, such as music therapy, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, dyspinxia, dysmusia, dyspraxia. In my work I aim to clarify the question of ADHD and try to point out the relation of particular learning and behavior disorders. The practical part includes twenty activities that were made firstly according to a methodical manual written by M. Beníčková and Z. Vilímek, who use the Czech method of music therapy - Music of body, and secondly on the base of casuistry of two boys attending special practical school. Each activitiy should develop particular skills, comprises tools, motivation, its own description and analysis coming out of a practical accomplishment. The method of observing was used for the evaluation.eng
dc.date.accepted2009-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-HV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVránek, Tomáš
dc.description.defenceDiplomantka reagovala na výhrady obsažené v obou posudcích věcně, přesně, se znalostí problematiky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam