dc.contributor.advisor | Beníčková, Marie | |
dc.contributor.author | Pechová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:20:51Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:20:51Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/27315 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů -
s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami.
Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování.
Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku - Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování. | cze |
dc.format | 129 s., 16 s. obr. příloh | |
dc.format | 129 s., 16 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Muzikoterapie | cze |
dc.subject | poruchy učení | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | dysgrafie | cze |
dc.subject | dysortografie | cze |
dc.subject | dyskalkulie | cze |
dc.subject | dyspinxie | cze |
dc.subject | dysmúzie | cze |
dc.subject | dyspraxie | cze |
dc.subject | poruchy chování | cze |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | smyslové vnímání | cze |
dc.subject | kazuistika | cze |
dc.subject | Hudba těla | cze |
dc.subject | poruchy řeči | cze |
dc.subject | metodická příručka | cze |
dc.subject | muzikoterapeutické techniky. | cze |
dc.subject | Music therapy | eng |
dc.subject | learning disorders | eng |
dc.subject | behavior disorders | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | dysgraphia | eng |
dc.subject | dysortographia | eng |
dc.subject | dyscalculia | eng |
dc.subject | dyspinxia | eng |
dc.subject | dysmusia | eng |
dc.subject | dyspraxia | eng |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | sensory perception | eng |
dc.subject | casuistry | eng |
dc.subject | Music of body | eng |
dc.subject | speech disorders | eng |
dc.subject | methodical manual | eng |
dc.subject | music therapy techniques. | eng |
dc.title | Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování | cze |
dc.title.alternative | Musicotherapy from the perspective of learning and behavioral disorders | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4039 | |
dc.description.abstract-translated | The goal of my diploma thesis is introduce one of alternative direction - music
therapy, to outline the sphere of specific learning and behavior disorders, and also to give a guide, how to apply components of music therapy during the work with children with these disorders.
The thesis consists of two parts - a theoretical and practical part. The theoretical part focuses on defining key terms, such as music therapy, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, dyspinxia, dysmusia, dyspraxia. In my work I aim to clarify the question of ADHD and try to point out the relation of particular learning and behavior disorders.
The practical part includes twenty activities that were made firstly according to a methodical manual written by M. Beníčková and Z. Vilímek, who use the Czech method of music therapy - Music of body, and secondly on the base of casuistry of two boys attending special practical school. Each activitiy should develop particular skills, comprises tools, motivation, its own description and analysis coming out of a practical accomplishment. The method of observing was used for the evaluation. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-HV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vránek, Tomáš | |
dc.description.defence | Diplomantka reagovala na výhrady obsažené v obou posudcích věcně, přesně, se znalostí problematiky. | cze |