dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Vonešová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:20:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:20:43Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/27303 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou.
Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy.
Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny.
Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování. | cze |
dc.format | 164 s. | |
dc.format | 164 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | porucha chování | cze |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | agresivita | cze |
dc.subject | symptomy poruch chování | cze |
dc.subject | faktor času | cze |
dc.subject | faktor závažnosti | cze |
dc.subject | příčiny poruch chování | cze |
dc.subject | psychologicky podmíněné poruchy | cze |
dc.subject | náhradní spokojení | cze |
dc.subject | volání o pomoc | cze |
dc.subject | emoční deprivace | cze |
dc.subject | disharmonický vývoj osobnosti | cze |
dc.subject | psychické poruchy | cze |
dc.subject | rodinně podmíněné poruchy | cze |
dc.subject | klasifikace poruch chování | cze |
dc.subject | poruchy se špatnou prognózou | cze |
dc.subject | poruchy s lepší prognózou | cze |
dc.subject | nesocializovaná porucha chování | cze |
dc.subject | porucha chování ve vztahu k rodině | cze |
dc.subject | socializovaná porucha chování | cze |
dc.subject | deskripce | cze |
dc.subject | lži | cze |
dc.subject | krádeže | cze |
dc.subject | opuštění domova | cze |
dc.subject | záškoláctví | cze |
dc.subject | vandalismus | cze |
dc.subject | žhářství | cze |
dc.subject | antisociální chování | cze |
dc.subject | asociální chování | cze |
dc.subject | delikvence | cze |
dc.subject | kriminalita | cze |
dc.subject | behavioural problems of pupils in a school setting | eng |
dc.subject | aggression and bullying | eng |
dc.subject | the separate disorders in all their possible forms | eng |
dc.subject | internal and external factors triggering them | eng |
dc.subject | the possibility of their prevention and treatment | eng |
dc.title | Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence | cze |
dc.title.alternative | Problems of behavioral disorders the pupils (students) in school environment, especially the aggressiveness and vexation, the posibilities of their prevention | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13921 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with behavioural problems of pupils in a school setting, particularly with aggression and bullying, as well as the possibility of their prevention. It consists of a theoretical part, a practical part, and appendices.
The theoretical part treats behavioural problems in pupils, presenting the separate disorders in all their possible forms, accounting for both internal and external factors triggering them, explaining their causes and the conditions under which they occur, and, finally, surveys the possibility of their prevention and treatment.
The practical part uses a questionnaire designed by the author of the thesis and discussions conducted in schools to identify the most common types of behavioural disorders. The results of the research are presented in charts and graphs and are complemented by data obtained in the discussions. This part is concluded with a thorough analysis of the data.
The appendices contain real-life examples of behavioural problems encountered by teachers, the minimum prevention programme implemented by the basic school in Jistebnice and its evaluation for the school year of 2008/2009, the crisis management scheme of the same school, and additional materials relating to the topic. | eng |
dc.date.accepted | 2009-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-FJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Procházka, Miroslav | |