dc.contributor.advisor | Lhotová, Marie | |
dc.contributor.author | Flašková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:01:59Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:01:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2655 | |
dc.description.abstract | Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny. | cze |
dc.format | 102 s. | |
dc.format | 102 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | rozvoj tvořivosti | cze |
dc.subject | bariéry tvořivosti | cze |
dc.subject | tvůrčí osobnost | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | environmentální výchova | cze |
dc.subject | domov mládeže | cze |
dc.subject | výtvarný projekt | cze |
dc.subject | creativity | eng |
dc.subject | creativity development | eng |
dc.subject | creativity barriers | eng |
dc.subject | creative personality | eng |
dc.subject | art lesson | eng |
dc.subject | environmental education | eng |
dc.subject | student's hall of residence | eng |
dc.subject | art project | eng |
dc.title | Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu | cze |
dc.title.alternative | The development of creativity in educational process | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 39591 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis consists of two parts theoretical and practical. In the theoretical one, definition of creativity, terms connected with creativity such as intelligence, imagination, age, barriers and methods of developing creativity are mentioned. Every creative process has its stages and it is also possible to enumerate qualities of a creative personality that a good creative teacher should have. Art lessons represent one of many options how to develop creativity and an art project is a very good tool for that. Students accommodated in a student's hall of residence that comes under schools OA,SOŠ and SOU in Třeboň are participants of this project. These students are about 16-18 years old. The art project called "Člověk napříč časem" represents the second part of this thesis. At the beginning of this part, I mention inspiration for this project and I explain its structure. The aim of this project is to make the participants think about values, relationships, communication among us and also to make them think about themselves while emphasising environmental education. One of the sub-goals of this project is naturally also the development of creativity and to find out whether it is possible with this group. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |