Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZbudilová, Helena
dc.contributor.authorJašková, Eva
dc.date.accessioned2021-11-19T13:01:05Z
dc.date.available2021-11-19T13:01:05Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2630
dc.description.abstractAbstrakt: Diplomová práce se zaměřila na literárněvýchovné využití vybraných děl spisovatelky pro děti a mládež Markéty Zinnerové. Zvoleny byly texty zaměřené na dětského protagonistu ve složité životní situaci v rámci takzvané užší a širší rodiny. Východiskem je primárně dílo M. Zinnerové, především knihy Indiáni z Větrova, Tajemství proutěného košíku a Kde padají hvězdy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla nejprve popsána obecná charakteristika příběhové prózy ze života dětí s důrazem na problematiku osobnostní a sociální výchovy. Dále se práce zabývala literárněvýchovným využitím prózy na 1. stupni základních škol, metodikou a způsoby práce s literárním textem a zařazením všech těchto činností do příslušného školního vzdělávacího programu. Praktická část pojednala o konkrétních klasických a aktivizujících metodách v aplikaci na vybrané texty z děl M. Zinnerové. Cílem diplomové práce bylo vytvořit pracovní listy za pomoci úryvků literatury této prozaičky a jejich praktické ověření u dětí mladšího školního věku při práci ve školní družině. V této části práce byly popsány pracovní listy, postupy a důvody jejich navržení. Pracovní listy byly využity při práci ve školní družině se žáky 3. třídy. Jejich spolupráce, zaujetí a konkrétní průběh činností při využití navržených listů je popsán v další kapitole praktické části. Při závěrečné reflexi využití listů jsou navrženy případné možné korekce, rozšíření nebo další možnosti využití těchto pracovních listů.cze
dc.format143 s.
dc.format143 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova Literární výchovacze
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacze
dc.subjectpróza pro děti a mládežcze
dc.subjectdidaktický projektcze
dc.subjectškolní družinacze
dc.subjectpracovní listcze
dc.subjectnáročná životní situacecze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectzákladní škola.cze
dc.subjectKey terms: Literary educationeng
dc.subjectpersonal and social educationeng
dc.subjectchildren's proseeng
dc.subjectprose for teenagerseng
dc.subjecta project in didacticseng
dc.subjectafter-school care centreeng
dc.subjectwork sheeteng
dc.subjectdifficult life situationeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectprimary school.eng
dc.titleLiterární dílna pedagoga volného času - vybraná tvorba Markéty Zinnerovécze
dc.title.alternativeLiterary workshop by leisure time educators - selected works by children´s book author Markéta Zinnerováeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag38760
dc.description.abstract-translatedAbstract This dissertation is aimed at exploring the utilization of select works by children's book author Markéta Zinnerová in literary education. The selected texts all feature a child protagonist in a difficult life situation with regards to their immediate or wider family circle. The vantage point was primarily the ouvre of M. Zinnerová, particularly the titles Indiáni z Větrova ('The Indians from Větrov'), Tajemství proutěného košíku ('The Secret of the Woven Basket'), and Kde padají hvězdy ('Where Stars Fall'). The dissertation is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains first a description of the general characteristics of narrative prose from the life of children with an emphasis on the issues of personal and social education. Furthermore, it focuses in detail on the utilisation of prose in literary education in primary schools, the methodology and different types of literary analysis and the insertion of all these activities into the relevant curriculum. The practical part deals with concrete classical and activising methods of application with regards to select texts from M. Zinnerová's works. The aim of the dissertation was to create work sheets based on excerpts from the prose of this author and to test them in practice in the environment of an after-school care centre where primary school children were to engage with them. This part of the dissertation describes said work sheets as well as the procedural methodology and the reasoning behind their creation. The work sheets were used when working with 3rd -grade school children in an after-school care centre. The ways in which they cooperated with us and were captivated by the texts, as well as the precise way in which the activities involved in working with the proposed sheets proceeded are described in the following chapter of the practical part. The concluding reflection upon the utilisation of the work sheets proposes certain possible corrections, expansions or other possible uses of these work sheets.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam