dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Spišáková, Mária | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:00:43Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:00:43Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2619 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá východisky etické výchovy ve srovnání s praxí etické výchovy v Slovenské a České republice. První část práce popisuje filosofická, pedagogická a psychologická východiska vyučovacího předmětu s názvem etická výchova a zamýšlí se nad nimi. Uvádí chronologický přehled etických teorií a srovnání jejich základů morálky. Zabývá se filosofií výchovy a dialogem jako principem vyučování. Představuje Piagetovu teorii morálního vývoje dítěte, uvádí stadia morálního usuzování podle Kohlberga a charakterizuje Franklovu logoterapii.
Druhá část práce analyzuje a srovnává přístupy k etické výchově v primárním a sekundárním vzdělávání na Slovensku a v České republice vzhledem k východiskům etické výchovy uvedeným v první části práce. Představuje slovenský koncept Olivarovy prosociální výchovy, činnost Etického fóra ČR a program Filozofie pro děti. | cze |
dc.format | 112 s. + Přílohy 33 s. | |
dc.format | 112 s. + Přílohy 33 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | etická výchova | cze |
dc.subject | výchova k prosociálnosti | cze |
dc.subject | etické teorie | cze |
dc.subject | základy morálky | cze |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | primární a sekundární vzdělávání | cze |
dc.subject | koncepce etické výchovy | cze |
dc.subject | kurikulum etické výchovy | cze |
dc.subject | dialog jako princip vyučování | cze |
dc.subject | prekoncepce žáků | cze |
dc.subject | Piagetova teorie morálního vývoje | cze |
dc.subject | Kohlbergova stadia morálního usuzování | cze |
dc.subject | Franklova logoterapie | cze |
dc.subject | noogenní neuróza | cze |
dc.subject | Etické fórum ČR | cze |
dc.subject | Filozofie pro děti. | cze |
dc.subject | Ethics | eng |
dc.subject | prosocial education | eng |
dc.subject | ethical theory | eng |
dc.subject | foundations of morality | eng |
dc.subject | philosophy of education | eng |
dc.subject | primary and secondary education | eng |
dc.subject | concept of ethics | eng |
dc.subject | ethical education curriculum | eng |
dc.subject | dialogue as a principle of teaching | eng |
dc.subject | students' preconceptions | eng |
dc.subject | Piaget's theory of moral development | eng |
dc.subject | Kohlberg's stages of moral reasoning | eng |
dc.subject | Frankl's logotherapy | eng |
dc.subject | noogenic neurosis | eng |
dc.subject | Ethical Forum Czech Republic | eng |
dc.subject | Philosophy for children. | eng |
dc.title | ETICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VÝCHODISKA
VE SROVNÁNÍ S PRAXÍ ETICKÉ VÝCHOVY V SLOVENSKÉ A ČESKÉ REPUBLICE | cze |
dc.title.alternative | Ethics as a Class Subject and its Resources in Comparison with the Teaching of Ethics in the Slovak and the Czech Republic. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 35808 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the bases of Ethics in comparison with the practice of Ethics in the Slovak and the Czech Republic. The first part describes and discusses the philosophical, pedagogical and psychological bases of teaching subject called Ethics. It presents a chronological overview of ethical theories and their comparison of the base of morality. It deals with the philosophy of education and dialogue as the principles of teaching. It represents Piaget's theory of moral development of the child, states stages of moral reasoning by Kohlberg and characterizes Frankl's logotherapy.
The second part analyzes and compares the approaches to Ethics in primary and secondary education in the Slovak Republic and the Czech Republic due to the bases of ethics set out in the first part. It represents the Slovak koncept of Olivar's prosocial education, the activities of Ethical Forum Czech Republic and the programme Philosophy for children. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |