Skriptovací engine
Abstrakt
Cílem této práce je představit skriptování jako celek včetně jeho moţnosti a vytvořit třídu, která umoţní skriptování, tj. editaci zdrojového kódu skriptu a jeho spuštění v prostředí zabezpečeném proti softwarovým útokům. Hlavní důraz je kladen na prostředí .NET a na skriptovací jazyk Boo. V druhé kapitole je představeno skriptování obecně; skripty jsou rozděleny do kategorií podle jejich pouţití. Toto rozdělení je však velice obecné, protoţe některé jazyky mohou patřit do více neţ jedné oblasti. U kaţdého jazyka je stručný popis. Poslední podkapitola je věnována jazyku Boo, který byl zvolen pro pouţití v prostředí .NET. Ve třetí kapitole je představena a popsána technologie Microsoft .NET. Jsou zde popsány její hlavní výhody a principy jejího fungování. Dotýkám se Common Language Infrastructure, Common Language Runtime i Common Intermediate Language. Dále je zde popsáno vývojové prostředí pro jazyky .NET. Čtvrtá kapitola se zabývá praktickou realizací vytyčeného úkolu, tj. vytvořením třídy pro skriptování. První část této kapitoly ještě upřesňuje některé specifikace jazyka Boo, druhá se jiţ věnuje popisu vytvoření třídy. Velký důraz je kladen na zabezpečení proti škodlivému kódu. V přílohách je výpis zdrojového kódu tříd Booish, coţ je interaktivní interpreter jazyka Boo, a třídy ScriptHost, která zajišťuje správné a bezpečné provedení skriptu v jazycích C# a Boo. Třída ScriptHost můţe být pouţita i mimo rámec projektu GREG, je moţno ji nasadit všude, kde je vyţadováno dynamické zpracování jazyka, ať uţ C# nebo Boo.