dc.contributor.advisor | Vyhnálek, Jan | |
dc.contributor.author | Sommerová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:59:52Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:59:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2594 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou odloučení dítěte při vstupu do MŠ a klade si za cíl popsat projevy dítěte, které je odloučeno od rodičů. Nejprve vymezujeme pojem dítě předškolního věku, poté ho charakterizujeme z hlediska vývojové psychologie, kde se více pozastavujeme nad socializací dítěte. Další kapitoly popisují předškolní vzdělávání a mateřskou školu jako instituci a samozřejmě samotným pojmem odloučení. V podkapitolách se v souvislosti s odloučením zabýváme strachem z odloučení, chováním dítěte a také tím, jak mohou v tomto procesu pomoci rodiče či třídní učitelka dítěte. Výzkumná část práce se věnuje případové studii a snaží se splnit hlavní výzkumnou otázku: Jak se projevuje dítě při odloučení? Poznatky získáváme pomocí zúčastněného pozorování jednoho chlapce a hloubkovým polostrukturovaným rozhovorem s jeho matkou. | cze |
dc.format | 80 s. | |
dc.format | 80 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní věk dítěte | cze |
dc.subject | vývoj předškolního dítěte | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | rozvoj dovedností | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | odloučení | cze |
dc.subject | strach z odloučení | cze |
dc.subject | preschool child age | eng |
dc.subject | preschool child development | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | skill development | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | separation | eng |
dc.subject | fear of separation. | eng |
dc.title | Odloučení dítěte při vstupu do MŠ | cze |
dc.title.alternative | Separation of a child when entering kindergarten | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 34684 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the separation of a child when entering kindergarten and aims to describe the symptoms of a child who is separated from his parents. First, we define the concept of preschool age, and then it is characterized in terms of developmental psychology, which is investigated further by the socialization of the child. Other chapters describe pre-school education and kindergarten as an institution and of course the very notion of separation. The subchapters deal with the connection, the actual separation, the fear of separation, the child's behavior and how the parents or the child's homeroom teacher can help in this process. The research is devoted to case studies and seeks a way to answer the main research question: How does a child express itself during separation? The knowledge we gain through participant observation of one boy and indepth semi-structured interviews with his mother. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |