dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Temiaková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:59:35Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:59:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2585 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá kulturní identitou romského dítěte v náhradní rodinné péči v majoritní rodině. Teoretická část se zabývá problematikou pěstounské péče a neopomíjí ani poruchy, problémy či traumata, které si děti přinášejí do pěstounských rodin ze svého předchozího života. Dále popisuje základní pojmy k dané problematice, jako jsou rasa, etnikum, kultura, identita, role a status.
Praktická část se zabývá analýzou rozhovorů pěstounů a hledá odpověď na výzkumnou otázku: Jaké okolnosti (kategorie) ovlivňují romské dítě v pěstounských rodinách z majoritní společnosti v procesu jejich přijímaní do rodiny a začleňování do společnosti? | cze |
dc.format | 163 s. | |
dc.format | 163 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | romská kultura | cze |
dc.subject | náhradní rodinná péče (pěstounská péče) | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | sociální status | cze |
dc.subject | Romany culture | eng |
dc.subject | foster family care (foster care) | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | social status. | eng |
dc.title | Kulturní identita romského dítěte v pěstounské péči | cze |
dc.title.alternative | Cultural identity of a Romany/gypsy child in the foster care | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 34581 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor Thesis looks into the cultural identity of a Romany child in foster care in the so-called majority family. The theoretical part of my thesis is focused on foster care topic, and does not neglect any failure, problems or trauma that children bring into foster families from their previous life. It also describes basic terms of the mentioned issue, such as human race, ethnic group, culture, identity, role and status.
The practical part deals with the analysis of interviews with the foster parents and seeks to answer the research question: What circumstances (categories) affect a Romany child in foster families from the majority society during the process of adaptation into a family and social integration? | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |