Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorBernardová, Alena
dc.date.accessioned2021-11-19T12:59:33Z
dc.date.available2021-11-19T12:59:33Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2584
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou psychické deprivace v dětství a ve stáří. Teoretická část reflektuje Langmeierovu/Matějčkovu teorii psychické deprivace v dětství, období stáří a problematiku z hlediska filosofie výchovy. Praktická část je pokusem o aplikaci teorie psychické deprivace v dětství na období stáří. V závěru jsou formulovány odůvodněné předpoklady, které opravňují k formulaci hypotéz o podobnosti psychické deprivace v dětství a ve stáří a možnostech výchovy pro jejich prevenci a nápravu jako podklady pro následný kvalitativní výzkum. Jeho výsledky by mohly vést ke zkvalitnění dosavadního modelu ústavní péče o starého člověka, potvrdit oprávněnost pedagogického doprovázení ve všech etapách životní cesty a potvrdit dosud nedoceněný význam existencionalisticky pojaté výchovy.cze
dc.format116 s. (206 290 znaků)
dc.format116 s. (206 290 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdětstvícze
dc.subjectexistenciální model výchovycze
dc.subjectfilosofie výchovycze
dc.subjectpsychická deprivacecze
dc.subjectstářícze
dc.subjectvýchova jako péče o dušicze
dc.subjectzákladní psychické potřebycze
dc.subjectJosef Langmeiercze
dc.subjectZdeněk Matějčekcze
dc.subjectchildhoodeng
dc.subjectexistential model of educationeng
dc.subjectphilosophy of educationeng
dc.subjectpsychological deprivationeng
dc.subjectold ageeng
dc.subjecteducation as care of the souleng
dc.subjectbasal psychological needseng
dc.subjectJosef Langmeiereng
dc.subjectZdeněk Matějčekeng
dc.titlePSYCHICKÁ DEPRIVACE VE STÁŘÍ Pokus o aplikaci vývojově psychologické teorie Josefa Langmeiera a Zdeňka Matějčkacze
dc.title.alternativePsychological deprivation in old age. Effort to apply developmental psychological theory of Josef Langmeier and Zdeněk Matějček.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag34537
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on problematics of psychological deprivation in childhood and in old age. Theoretical part reflects Langmeier/Matějček theory of psychological deprivation in childhood, old age and the problematics in terms of philosophy of education. The practical part is and effort to apply developmental psychological theory in childhood to the period of old age. In conclusion the valid assumptions are formed. Those justify to formulate the hypotheses about the analogy between the psychological deprivation in childhood and in old age and the possibilities of education for their prevention and remedy, as materials for the qualitative research. Its outcomes could result in improving the current model of institutional care of the elderly persons and validate legitimacy of the pedagogical accompaniment in the stages of their way of life and so far unappreciated importance of existentialist conception of education.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam