dc.contributor.advisor | Filip, Michal | |
dc.contributor.author | Paloušová, Zdenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:58:48Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:58:48Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2559 | |
dc.description.abstract | Práce je vedena snahou nalézt možnosti jak rozšířit kulturně historické povědomí mladé generace. Je inspirována dlouhodobým programem Národního památkového ústavu, územního odborného pracoviště v Českých Budějovicích, jenž probíhá pod názvem "Památky hrou a poučením". Práce ideově navazuje na tento záměr a je zde vytvořen návrh edukačního programu, jenž má představit sakrální památky v krajském městě a zároveň upozornit na skutečnost, že se tyto památky více či méně v průběhu desetiletí či staletí proměňují především v interiéru a některé i doznaly změnu své původní funkce. Je zároveň využita příležitost představit někdejší svatyni, v níž již v 19. století probíhala edukační realita. Popisná část je rozvinuta do edukačního programu, v němž je nabídnuta prezentace a komparace s dalšími sakrálními objekty. Aktivizačním prvkem je zvolen pokus o objevování hmotného symbolu přesahu transcendence, a jeho fotografické zachycení. Náročností otázek, jež si práce klade, je určena posledním ročníkům základních škol, v téže úrovni ročníkům víceletých gymnázií, je využitelná i pro nižší ročníky čtyřletých gymnázií a středních škol. Obsahově by měla rozšiřovat náplň výuky dějepisu, výtvarné výchovy, estetiky, je využitelná pro mimoškolní výchovu. Jde o návrh edukačního programu
s použitím metody objektového učení s průběžným dialogem. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vymezení prostoru | cze |
dc.subject | specifika oblasti | cze |
dc.subject | sakrální památky | cze |
dc.subject | analýza a syntéza poznatků | cze |
dc.subject | komparace | cze |
dc.subject | zvolení formy sdělení poznatků | cze |
dc.subject | idea a struktura návrhu edukačního programu | cze |
dc.subject | symbol transcendence | cze |
dc.subject | stanovení cílů výchovy a vzdělávání. | cze |
dc.subject | area definition | eng |
dc.subject | area specifics | eng |
dc.subject | religious monuments | eng |
dc.subject | analysis and synthesis of knowledge | eng |
dc.subject | comparison | eng |
dc.subject | selection of knowledge communication form | eng |
dc.subject | idea and structure of the educational proposal | eng |
dc.subject | the symbol of transcendence | eng |
dc.subject | setting targets or aims of education and educational sciences. | eng |
dc.title | Člověk a posvátno | cze |
dc.title.alternative | People and the Sacred | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 32812 | |
dc.description.abstract-translated | This theses aims to find ways how to expand cultural and historical awareness of the young generation. It is inspired by a longterm program of the National Heritage Institute, Regional Center in České Budějovice, which is called "Let's play and study with sights." The theses follows the main ideas of this project and an educational proposal is created, which is supposed to introduce religious monuments in the city as well as try to point out the fact that these sites have been more or less transformed in the interior and some of them have undergone a change in its original purpose over decades or centuries. The theses also introduces the former holy of holies where an educational process was taking place in the 19th century. Descriptive research is developed into an educational program where presentation and comparison with other sacred objects is offered. An attempt to discover a tangible symbol of transcendence, and take photos of it, was chosen to be the activation element. Regarding the complexity of issues, this theses is meant for the final grades of primary schools and at the same level for the grades of grammar schools, it can also be used for lower grades of fouryear grammar schools and secondary schools. Its content should extend the lessons of history, art, aesthetics, and is also applicable as an extracurricular activity. It represents an educational proposal using the objectbased learning along with a continuous dialogue. | eng |
dc.date.accepted | 2014-09-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |