Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNovák, Lukáš
dc.contributor.authorJarolímová, Jana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:58:22Z
dc.date.available2021-11-19T12:58:22Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2544
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou hudebního znaku. Jakým způsobem lze hovořit o hudebním znaku a jaké prvky hudebního materiálu se mohou stát znakem? To jsou základní otázky, kterými se budeme zabývat. Práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje obecné teorii znaku. Pomocí historického přehledu stěžejních příspěvků filosofů a myslitelů odhalíme základní pojmy a problémy sémiotiky. Ve druhé části se podíváme na historickou reflexi hudebního znaku s cílem zjistit, jakým způsobem se v jednotlivých vývojových obdobích evropské hudby zacházelo s hudbou a hudebním znakem. Ve třetí části se zaměříme jednak na hudební sémiotiku, ale přihlédneme také k určitým problémům hudební estetiky a psychologie. Na závěr přehledně shrneme odpovědi na výše položené otázky.cze
dc.format117
dc.format117
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthudbacze
dc.subjectznakcze
dc.subjectznakovostcze
dc.subjectsémiotikacze
dc.subjectstrukturalismuscze
dc.subjectikoncze
dc.subjectindexcze
dc.subjectsymbolcze
dc.subjectparadigmacze
dc.subjectsyntagmacze
dc.subjectnotacecze
dc.subjectexpresecze
dc.subjectemocecze
dc.subjectobsahcze
dc.subjectvýznamcze
dc.subjectoznačujícícze
dc.subjectoznačovanécze
dc.subjectMukařovskýcze
dc.subjectSaussurecze
dc.subjectPeircecze
dc.subjectPeppercze
dc.subjectGoodmancze
dc.subjectBulloughcze
dc.subjectPoledňákcze
dc.subjectFraněkcze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectpřirozenýcze
dc.subjectkonvenčnícze
dc.subjectformální a instrumentální znak.cze
dc.subjectmusiceng
dc.subjectsignificationeng
dc.subjectsemioticseng
dc.subjectstructuralismeng
dc.subjecticoneng
dc.subjectindexeng
dc.subjectsymboleng
dc.subjectparadigmeng
dc.subjectsyntagmaeng
dc.subjectnotationeng
dc.subjectexpressioneng
dc.subjectemotioneng
dc.subjectsubject-mattereng
dc.subjectmeaningeng
dc.subjectdesignatingeng
dc.subjectdesignateeng
dc.subjectMukařovskýeng
dc.subjectSaussureeng
dc.subjectPeirceeng
dc.subjectPeppereng
dc.subjectGoodmaneng
dc.subjectBullougheng
dc.subjectPoledňákeng
dc.subjectFraněkeng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectnaturaleng
dc.subjectconventionaleng
dc.subjectformaleng
dc.subjectand instrumental sign.eng
dc.titleHudba jako znakcze
dc.title.alternativeMusic As A Signeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag30694
dc.description.abstract-translatedThe thesis is interested in the problem of musical sign. In which ways can we speak about musical sign and which elements of musical material can become signs? These are the basic questions which we are interested in. This thesis is divided into three parts. The first part attends to the common theory of sign. The historical survey with the main ideas of philosophers and thinkers will be helpful to find out basic terms and problems of semiotics. In the second part of thesis we look at the historical reflection of musical sign in order to find out in which way it was treated with music and musical sign in each historical period of European music. In the third part we focus on musical semiotics, but we will consider some problems of musical aesthetics and musical psychology, too. In the end we make recapitulation of answers to the aforesaid questions.eng
dc.date.accepted2013-06-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFilozofiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programFilozofiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam