Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorRazimová, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-19T12:58:05Z
dc.date.available2021-11-19T12:58:05Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2534
dc.description.abstractPráce představuje proces rozhodování v etickém kontextu jako úkol výchovy a zohledňuje při tom především žáky 8. a 9. tříd. Dílčí otázky, na které se práce postupně soustředí při sledování hlavního cíle, můžeme formulovat takto: Jakým způsobem je pubescent schopen uvažovat o možnostech svého jednání a co může jeho uvažování ovlivňovat? Jakým způsobem mu v tom můžeme jako vychovatelé pomoci? Do jaké míry je naše konkrétní rozhodování opravdu svobodné? Existují nějaká pravidla, která je nutné při rozhodování dodržovat? Jaké problémy při rozhodování vyvstávají v současném "kompetenčním přístupu" ve vzdělávání? Na základě shrnutí poznatků z vývojové oblasti, filosofie výchovy a etiky dochází práce k závěru neudržitelnosti současného vzdělávacího systému, zejména v oblastech mravních hodnot a postojů.cze
dc.format99 s. (175 693 znaků)
dc.format99 s. (175 693 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmravní rozhodovánícze
dc.subjectsvobodacze
dc.subjectodpovědnostcze
dc.subjectfilosofie výchovycze
dc.subjectetická výchovacze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectmoral decisioneng
dc.subjectindependenceeng
dc.subjectresponsibilityeng
dc.subjectphilosophy of educationeng
dc.subjectethicseng
dc.subjectcompetenceeng
dc.titleProces rozhodování v etickém kontextu jako výchovný úkol u žáků 8. a 9. třídcze
dc.title.alternativeThe Process of Decion-making in Ethical Context As an Educational Task with Pupils of 8th and 9th Classeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag30080
dc.description.abstract-translatedThe thesis presents a process of decision-making in ethical context as an educational task and considers pupils of 8th and 9th classes in particular. The questions which this thesis focuses on while achieving the aim can be formulated as follow: How is a pubescent able to consider possibilities of their action, and what can influence their thinking? In which way can we as educators help them? In which measure is our decision-making truly independent? Are there any rules which need to be respected while taking a decision? Which problems of decision-making emerge in the contemporary "competence attitude" in education? On the basis of summarising knowledge of developmental field, philosophy of education, and ethics, the conclusion of this thesis was arrived at untenability of contemporary educational system, in the fields of moral values and attitudes in particular.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam