dc.contributor.advisor | Lhotová, Marie | |
dc.contributor.author | Mrázek, Luboš | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:58:03Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:58:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2533 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá charakteristikou systému vzdělávání dětí s mentální retardací v České republice. Následně definuje pojem mentální retardace, předkládá její jednotlivé stupně a blíže charakterizuje jedince se středně těžkým mentálním postižením. Dále popisuje výtvarnou výchovu a speciální výtvarnou výchovu a udává jejich stručnou charakteristiku. Práce definuje pojmy arteterapie a artefiletika, uvádí jejich metody, techniky a cíle.
Hlavním tématem je vytvoření souboru speciálních výtvarných lekcí s cílem kompenzovat stupeň mentálního postižení u cílové skupiny dětí. Práce předkládá jednotlivá témata, jejich názvy, cíle, organizaci, formát práce, potřebné pomůcky, zadání a popisuje průběh. Všechna témata byla aplikována do praxe a jsou uvedena v jednotlivých kazuistikách. | cze |
dc.format | 123 s. (134 006 znaků) | |
dc.format | 123 s. (134 006 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | speciální vzdělávání | cze |
dc.subject | základní škola speciální | cze |
dc.subject | mentální postižení | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | dětská kresba | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | speciální výtvarná výchova | cze |
dc.subject | arteterapie | cze |
dc.subject | artefiletika | cze |
dc.subject | special education | eng |
dc.subject | special primary school | eng |
dc.subject | mental retardation | eng |
dc.subject | child's drawing | eng |
dc.subject | art education | eng |
dc.subject | special art education | eng |
dc.subject | art therapy | eng |
dc.subject | artephiletics | eng |
dc.title | Využití arteterapeutických prvků a technik artefiletiky ve výtvarné výchově na základní škole speciální | cze |
dc.title.alternative | Applying of art therapy elements and artfiletic techniques in art education on the special primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 30079 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the characterization of the education of children with mental retardation in the Czech Republic. Defines mental retardation, presents its individual rate and further characterizes individuals with moderate mental retardation. Describes a special art education and art education and gives a brief characterization. The work defines the concepts of art therapy and aftefiletics, describes their methods, techniques and aims.
The main topic is to create a special art lessons in order to compensate for the degree of mental disability in the target group of children. The work presents topics, their names, objectives, organization, forms of work, equipment needed, assignment and describes the course. All subjects were applied in practice and are listed in the individual case reports. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |