dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Petrášková, Jiřina | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:57:29Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:57:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2512 | |
dc.description.abstract | V první části je popisováno rodinné edukační a socializační prostředí, jako nejdůležitější a nejpodstatnější činitel v utváření předpokladů pro dobrý rozvoj dítěte. Zde se setkává dítě s pocitem radosti, bezpečí, lásky, zakouší rituály, získává důvěru a utváří své já. Druhá část se věnuje škole s jejími obory, kde se setkává dítě nyní již v roli žáka s učebními obsahy školní edukace s náboženstvím mezipředmětově. Třetí kapitola se zaobírá nepovinným předmětem náboženství v náboženské edukaci a nahlíží na obsahy výuky pohledem nejen věřících, ale i sekularizovaných subjektů edukace. Poslední čtvrtá kapitola přináší anketní pohled na motivace žáků, které přivádějí děti ze sekularizovaných rodin k výuce náboženství. | cze |
dc.format | 119 s. (167 000 znaků) | |
dc.format | 119 s. (167 000 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | výuka náboženství | cze |
dc.subject | rituál | cze |
dc.subject | symbol | cze |
dc.subject | modlitba | cze |
dc.subject | zkušenost | cze |
dc.subject | kniha | cze |
dc.subject | stolování | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | religion education | eng |
dc.subject | ritual | eng |
dc.subject | symbol | eng |
dc.subject | prayer | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | book | eng |
dc.subject | dining | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.title | DĚTI ZE SEKULARIZOVANÉHO RODINNÉHO ZÁZEMÍ V PŘEDMĚTU NÁBOŽENSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ JAKO DIDAKTICKÝ PROBLÉM | cze |
dc.title.alternative | Didactic problem with children from the secular family conditions in religion subject at Primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 30025 | |
dc.description.abstract-translated | In the first chapter there is a description of the family educational and socializational environment, the most important and the most principal factor in forming of the preconditions for good progress of a child. The child experiences the feeling of pleasure, safeness and love here, also the rituals, it obtains the trust and creates itself. The second chapter is all about school with the subjects. The child meets, as a pupil, the religion in the interdisciplinar relations there. The third chapter engages in optional Religious Studies in religion education and it inspects the contents of education with the position of both believing people as well as secular subject of education. The last chapter brings the survey with the perspective to the pupils and their motivations, which take the children from the secular families to Religious Studies. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |