dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Vrbová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:43Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:43Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2431 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným prostředím a jaké jsou vlivy přírody na fyzické, psychické a sociální zdraví člověka. Tyto odpovědi jsou v práci popsány skrze teorie environmentálních preferencí a regeneračních účinků přírody. Práce je rozdělena do tří oblastí. První část rozebírá východiska, principy a obsahy environmentální psychologie a výchovy v přírodě, stěžejní pojmy pro práci a styčné body environemntální psychologie a teorie výchovy v přírodě. Druhá část popisuje environmentálně-psychologické teorie a koncepty, týkající se hlavní a vedlejší výzkumné otázky. Třetí část zhodnocuje důsledky a relevantnost environmentálně-psychologických poznatků pro oblast výchovy v přírodě. | cze |
dc.format | 103 | |
dc.format | 103 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | environmentální psychologie | cze |
dc.subject | výchova v přírodě | cze |
dc.subject | příroda | cze |
dc.subject | přírodní prostředí | cze |
dc.subject | environmentální preference | cze |
dc.subject | regenerační prostředí | cze |
dc.subject | regenerační účinky přírody | cze |
dc.subject | redukce stresu | cze |
dc.subject | zotavení ze stresu | cze |
dc.subject | teorie regenerace pozornosti | cze |
dc.subject | fyzické | cze |
dc.subject | psychické a sociální zdraví | cze |
dc.subject | environmental psychology | eng |
dc.subject | outdoor education | eng |
dc.subject | nature | eng |
dc.subject | natural environment | eng |
dc.subject | environmental preference | eng |
dc.subject | restorative environment | eng |
dc.subject | restorative effects of nature | eng |
dc.subject | stress reduction | eng |
dc.subject | stress recovery | eng |
dc.subject | attention restoration theory | eng |
dc.subject | physical | eng |
dc.subject | mental and social well-being | eng |
dc.title | Environmentálně-psychologická východiska výchovy v přírodě | cze |
dc.title.alternative | The Basis of Environmental Psychology for Outdoor Education
(The Influence of Nature on Mental and Social Well-Being) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 25396 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with theoretical research of basis of Environmental Psychology for Outdoor Education. It answers two questions ? why in the conceptions of Outdoor Education is nature the preferred environment and what are the benefits of nature for physical, mental and social health. The answers to theses questions are in the work described through theories of environmental preference and restorative effects of nature. There are three major sections of the work. The first part discusses the basis, principles and contents of Environmental Psychology and Outdoor Education, the core terminology of the work, and the nodal points of Environmental Psyhcology and the theory of Outdoor Education. Second part describes those theories and concepts of Environmental Psychology which are related to the primary and subsidiary research questions. The third part evaluates the impacts and relevance of environmental-psychological knowledge on concepts of Outdoor Education. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |