dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Bůžková, Miroslava | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:18Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:18Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2408 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce bylo zjistit a porovnat hlavní vlivy výchovy působící na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života. Jak ovlivňuje rodina, kamarádi, kněz, křesťanské televizní pořady, četba křesťanské literatury, pomoc ve farnosti, získání základů křesťanské víry u malých dětí a dospívající mládeže. Má-li formování křesťanského života od narození dítěte stabilnější a trvalejší zkušenosti s Bohem než v období dospívání.
K dosažení cílů mé diplomové práce jsem použila metodu testování, metodu pozorování života křesťanských dětí a mládeže v dané farnosti, metodu dotazníkového šetření.
Výsledkem mého výzkumu bylo zjištění, že někteří dospívající mají zájem seznámit se se základy křesťanské víry, ale toto seznámení nevytváří hluboké vztahy k víře a Bohu. Jen u nepatrného množství dospívající mládeže má toto pozdější seznámení vliv na utváření jejich dalšího křesťanského života. Proti tomu získávání základů křesťanské víry od narození dítěte má svá úskalí. Křesťanská víra získávaná od narození dítěte často naráží na neporozumění nevěřících spolužáků ve škole a později na neporozumění nevěřícího přítele ? přítelkyně, kamaráda ? kamarádky. Pro udržení víry v období dospívání jsou velmi důležité hodnoty, postoje a vzory, které rodina upřednostňuje, které ukazují směr jejího zaměření. | cze |
dc.format | 76 s. (117 936 znaků) | |
dc.format | 76 s. (117 936 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | křesťanská víra | cze |
dc.subject | křesťanská výchova | cze |
dc.subject | srovnání výchovných vlivů | cze |
dc.subject | vliv rodinné výchovy | cze |
dc.subject | vliv kněze | cze |
dc.subject | vliv médií | cze |
dc.subject | vliv četby Bible | cze |
dc.subject | vliv spolužáků | cze |
dc.subject | neokatechumenátní formace dětí | cze |
dc.subject | Christian faith | eng |
dc.subject | Christian education | eng |
dc.subject | the comparison of education impacts | eng |
dc.subject | the influence of family upbringing | eng |
dc.subject | the influence of a priest | eng |
dc.subject | the influence of media | eng |
dc.subject | the influence of the reading of the Bible | eng |
dc.subject | the influence of classmates | eng |
dc.subject | neocatechumenal formation of children. | eng |
dc.title | Srovnání vlivů výchovy působících na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života | cze |
dc.title.alternative | The Assesment of the Influences of the Education on the Preschool Children and Teen-agers for the Acquiring of the Basis of Christian Faith and the Formation of their Christian Life | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 25168 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the presented theses is to discover and to compare the impacts of the education on the children in the preschool care and on the schoolchildren (teen-agers) as far as the acquiring of the basis of the Christianity as a religion and the formation of their life as Christians. In principle the corn of the theses lies in the assessment of the influence of different factors (as the family, friends, priest, Christian broadcasting, literature, participation of the parish activities) on the Christian faith of children and young people. In other words, whether the formation of the Christian life gained through the family (from birth up) has a more stabile and permanent experiences with God than the faith acquired at a later stage of growing up.
The methods of testing, of questionnaire survey and the method of monitoring the behaviour of children and young people were used in the theses.
The outcome of my research was the finding, that even if some adolescents have an interest in the matters of faith and God, this meeting with the religion does not form deep relationships to the faith as such and to the God. Only by a slight number of the young people has such a late cognition an influence on the formation of their future Christian life. By contrast, the acquiring of the Christian faith from the childhood on has other difficulties. The Christian faith of children faces the misunderstanding of classmates and later on of an atheist partner. Fort the maintenance of the faith of the adolescents the factors like family values, stand-points and patterns are of special importance. | eng |
dc.date.accepted | 2012-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |