dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Pytlíková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:08Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2397 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá srovnáním tříd, jež se zúčastnily adaptačního kurzu a těmi,
které adaptační kurz neabsolvovaly. Teoretická část charakterizuje školní třídu jako malou sociální skupinu, kde poukazuje na její strukturu. Dále pojednává o skupinové dynamice a současně objasňuje vývojové fáze malé sociální skupiny. Teoretická část práce se také zaměřuje na třídní klima, atmosféru a prostředí. Popisuje se zde adaptační kurz a zároveň se definují jeho cíle.
Praktická část práce obsahuje popis a analýzu dotazníků, jež byly zadány třídám prvních ročníků čtyřletých gymnázií v prvních dnech školního roku 2011/2012 a na začátku měsíce listopadu téhož roku. Současně se tato část na základě analýzy dotazníků zabývá zjišťováním rozdílů mezi těmito třídami. Poukazuje se zde na to, že rozdíly mezi těmito třídami jsou nepatrné, ovšem přesto mají adaptační kurzy pro celou třídu přínos. | cze |
dc.format | 132 | |
dc.format | 132 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní třída | cze |
dc.subject | malá sociální skupina | cze |
dc.subject | interakce | cze |
dc.subject | sociální role | cze |
dc.subject | sociální normy | cze |
dc.subject | skupinová dynamika | cze |
dc.subject | vývojové fáze malé sociální skupiny | cze |
dc.subject | skupinová koheze | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | konflikt | cze |
dc.subject | třídní klima | cze |
dc.subject | prostředí | cze |
dc.subject | atmosféra | cze |
dc.subject | adaptační kurz | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | zážitková pedagogika | cze |
dc.subject | school class | eng |
dc.subject | small social group | eng |
dc.subject | interactions | eng |
dc.subject | social roles | eng |
dc.subject | social norms | eng |
dc.subject | group dynamics | eng |
dc.subject | developmental stages of small social groups | eng |
dc.subject | group cohesion | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.subject | conflict | eng |
dc.subject | class climate | eng |
dc.subject | environment | eng |
dc.subject | atmosphere | eng |
dc.subject | adaptation course | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | experiential learning | eng |
dc.title | Klima školních tříd prvních ročníků středních škol v závislosti na adaptačním kurzu | cze |
dc.title.alternative | The class climate of the first-year of secondary schools depending on the adaptation course | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 24964 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the comparison of classes that have taken part in an adaptation course to those that have not. The theoretical part describes a class as a small social group and refers to its structure. It also deals with group dynamics and explains developmental stages of a small social group. Further, the theoretical part of the thesis focuses on class climate, environment and atmosphere. It describes the adaptation course and defines its aims as well.
The practical part of the thesis contains a description and an analysis of questionnaires that were assigned to the first year classes of the four-year grammar schools in the early days of the school year 2011/2012 and in the beginning of November the same year. Based on the analysis of questionnaires, this part also deals with identifying differences among these classes. It points out that the differences among these classes are small but, nevertheless, the adaptation courses are of benefit to the whole class. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |