dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Škodová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:54:09Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:54:09Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2317 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o vztahu učitele a žáka a pojetí žáka coby objektu či subjektu edukace. V první části je popisováno pojetí žáka jako objektu pedagogického působení a akcentující role pedagoga ve výchovně-vzdělávacím procesu, které převládaly v 19. století. Druhá část se věnuje reformnímu pedagogickému hnutí 20. a 30. let 20. století, kdy došlo k razantní změně v pohledu na žáka a k jeho neúměrnému prosazování v pedagogickém vztahu. Třetí kapitola se snaží o reflexi nacionalistické a socialistické pedagogiky a přispívá popisem jednotné nediferenciované školy. Poslední část přináší pohled na soudobé pojetí vztahu učitele a žáka a jejich vzájemné interakce. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pedagogika 20. století | cze |
dc.subject | reformní pedagogické hnutí | cze |
dc.subject | alternativní školy | cze |
dc.subject | subjekt edukace | cze |
dc.subject | vztah učitel-žák | cze |
dc.subject | reformy školství. | cze |
dc.subject | education in 20th Century | eng |
dc.subject | educational reform movement | eng |
dc.subject | alternative school | eng |
dc.subject | subject of education | eng |
dc.subject | teacher and pupil relationship | eng |
dc.subject | educational reform. | eng |
dc.title | Pojetí vztahu učitele a žáka v České republice od začátku 20. století po současnost | cze |
dc.title.alternative | The relationship between teacher and pupil in 20th Century | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 20060 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis investigates a relationship between a teacher and a pupil and the understanding of the pupil as an object or a subject of education. The first part describes the objectivist approach to the pupil and the accenting role of the pedagogue in the educational process, which prevailed in the 19 th century. The second part concerns the reformist pedagogical movement of the 1920's and 1930's, which period brought radical changes to the approach to the pupil and an immoderate promotion of the new approach to the pedagogical relationship. The third chapter tries to reflect nationalistic and socialistic pedagogy and offers a description of a comprehensive non-differentiated school. The last chapter deals with the recent conception of the teacher-pupil relationship and their mutual interaction. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |