• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Proces změny v kontextu pohybových aktivit u studentů ZSF a PF

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.735Mb)
    Posudek vedoucího práce (64.27Kb)
    Posudek oponenta práce (72.23Kb)
    Průběh obhajoby práce (556.8Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Hrabalová, Karolína
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Téma mé bakalářské práce je Proces změny v kontextu pohybových aktivit u studentů Zdravotně sociální a Pedagogické fakulty. Toto téma se může zdát nejasné, avšak v podstatě pojednává o pohybových aktivitách a jejich začlenění v životě studentů a studentek vybraných fakult Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozčleněna na pět kapitol. Nejdříve se věnuji zdraví a zdravému životnímu stylu, jehož součástí jsou i pohybové aktivity. Následující kapitola se skládá ze čtyř podkapitol. Nejprve se snažím objasnit nejen základní pojmy spojené s pohybovou aktivitou, ale také proč jsou pro nás nezbytné. Uvádím i znaky, jakými se v pohybové aktivnosti člověk odlišuje od zvířete. První podkapitola je zaměřena na dělení pohybových aktivit s přihlédnutím k způsobům dělení závislých na různých autorech a zdrojích. V navazující podkapitole se zaměřuji na upřesnění zdravotních benefitů, které nám přinášejí pohybové aktivity v každém věku, včetně jejich významu v primární prevenci. Dále se zabývám problémy plynoucími z pohybové inaktivity, jejichž výskyt je v současně velice vysoký. Patří k nim i kardiovaskulární onemocnění, které mají za následek až 50% všech úmrtí jak u nás tak i celosvětově. Poté zmiňuji podporu pohybových aktivit, která je velice nutná pro zvýšení pohybové aktivnosti všech jedinců. Ve třetí kapitole uvádím, že pohybové aktivity mají vliv i na naši psychiku a dá se pomocí nich předcházet například také depresím. Následující kapitole je velice důležitá, neb v ní snažím osvětlit model stádií motivační připravenosti ke změně. Tento model je podstatný pro můj výzkum. V závěru uvádím vliv motivace na pohybové aktivity. V praktické části se věnuji svému výzkumu. Výsledná data byla získána prostřednictvím kvantitativní strategie výzkumu pomocí anonymního dotazníku převzatého z publikace Psychologie aktivního způsobu života od autorů Bess H. Marcus a LeighAnn H. Forsyth. Výzkumný soubor byl vybrán ze studentů a studentek ZSF a PF. Dotazník jsem respondentům zprostředkovala pomocí internetového formuláře vytvořeného na serveru Disk Google. Skládal se celkem ze 47 otázek rozdělených do 3 tematických částí. V první jsem se tázala na pohlaví, věk a fakultu respondenta. Další část byla složena ze čtyř otázek zaměřených na zjištění stádia změny pohybové aktivnosti. Na tyto otázky se odpovídalo ano/ne, Následujících čtyřicet otázek dotazníku sloužilo k vyhodnocení procesu změny. Respondenti v těchto otázkách hodnotili své chování v číselné škále od 1 do 5, přičemž 1 se rovnalo nikdy a 5 opakovaně. Výsledná data se poté podle klíče vyhodnotily a přiřadili k odpovídajícím faktorům podporujícím pohybovou aktivnost v procesu změny. Šetření bylo realizováno v průběhu května a června roku 2015. Elektronická forma dotazníků byla mezi studenty distribuována prostřednictvím emailů a sociálních sítí, kde jsem náhodně zvoleného respondenta z požadované fakulty oslovila pomocí zprávy. Rozesláno bylo celkem 350 dotazníků, vyplněno jich bylo 305. Návratnost je tedy 87%. Zaznamenaná data jsem vložila do Microsoft Excel, kde jsem je náležitě upravila pro použití ve statistickém programu SPSS. K jejich třídění a zpracování jsem použila chí-kvadrát test, OLAP Cubes a t-test. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit motivační připravenost a stádia změny u studentů ZSF a PF. Dále také jaký faktor podporující pohybovou aktivnost působí dominantně a zda je v dominanci faktorů rozdíl mezi fakultami. Pro výzkum byly stanoveny dvě hypotézy. U první jsem předpokládala, že existují statisticky významné rozdíly v motivační připravenosti a stádiích změny u studentů ZSF a PF. Tato hypotéza v závislosti na výzkumu v mé bakalářské práci nebyla potvrzena. Druhá hypotéza předpokládající existenci statisticky významných rozdílů v dominanci faktorů podporujících pohybovou aktivnost u studentů ZSF a PF byla potvrzena.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/22316
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV