• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Studenti oboru Speciální pedagogika - vychovatelství a jejich dobrovolnické aktivity

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (862.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (999.9Kb)
    Posudek oponenta práce (1010.Kb)
    Průběh obhajoby práce (503.8Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Misařová, Romana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce je zaměřena na studenty oboru Speciální pedagogiky Vychovatelství, na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, a jejich dobrovolnické aktivity. V úvodu teoretické části je charakterizována altruistická činnost, dobrovolnictví a stručný historický kontext. Pak už se blíže věnuji konkrétním formám a oblastem dobrovolnictví. Také se zabývám přímo dobrovolníkem, kdo se nejčastěji dobrovolníkem stává, jaké důvody k dobrovolnické činnosti je přivádí a co pro ně může být přínosem. Dále zmiňuje neziskový sektor, který je podstatnou součástí společnosti a ve kterém jsou dobrovolníci důležitou složkou. Jak s dobrovolníky pracovat učí organizace národní dobrovolnické centrum Hestia, na které navazují dobrovolnická centra a organizace. Pro každou organizaci je dobré vědět, jak dobrovolníky získat. Kromě letáků, inzerátů a různých náborových akcí mohou v dnešní době využít i internet, který dnešní studenti velmi dobře ovládají. Měli by studenty informovat o své činnost a nabídnout jim možnost aktivit, na kterých se mohou podílet. Nábor a péči o dobrovolníky má koordinátor dobrovolníků. Každé dobrovolnické centrum má svou pestrou nabídku programů, která se v každém kraji liší. Dobrovolnické programy se od sebe rozlišují cílovou skupinou, zaměřením a náplní Teoretická část uvádí některé z organizací, kde se mohou dobrovolníci realizovat. Jednou z organizací, která má své sídlo i v Českých Budějovicích je ADRA, která se o své dobrovolníky stará všestranně a dlouhodobě. Další stručně popsanou organizací je Člověk v tísni. Je to organizace, která je založená na vlastní iniciativě zaměstnanců a dobrovolníků. Jako další organizaci, která nabízí široko paletu možností je Charita České republiky. Dobrovolní při projevení zájmu o vykonávání dobrovolnické činnosti projdou vstupním pohovorem, vyplnění dotazníku a dalšími náležitostmi. Mezi nejznámější programy dobrovolnických center patří Program Pět P, který je preventivního charakteru. Kromě tohoto programu jsou v bakalářské práci pro příklad uvedeny i další dobrovolnické programy, kde se nejen studenti, ale i další lidé, mohou realizovat. Protože mladí lidé chtějí získat nové zkušenosti a něco nového poznat, jsou zde uvedeny i programy, které dobrovolníkům nabízí i zahraniční zkušenost. V poslední části je stručně popsán obor Speciální pedagogika vychovatelství, osobnost pedagoga. Příklady konkrétních akcí, které podporovala Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity. Cílem praktické části je zjistit, jakým aktivitám, v jaké formě a v jakém počtu se studenti oboru Speciální pedagogika vychovatelství věnují dobrovolnickým aktivitám. Dalším cílem pak popsat důvody, které studenty vedly k tomu, že se věnují dobrovolnictví. Pro naplnění cíle jsem zvolila kvantitativní výzkum, konkrétně metodu dotazování, technikou dotazníku, který byl rozdán respondentům v tištěné formě. Výzkumný soubor tvořilo 114 respondentů denního studia. V následující kapitole jsou výsledky pro lepší přehlednost interpretovány formou grafů a tabulek. Zjištěné výsledky ukazují, že dobrovolnické činnosti se věnuje méně než polovina dotazovaných studentů. Mezi časté důvody, které studenty přivádí k dobrovolnické činnosti, patří získávání nových zkušeností a smysluplné trávení volného času. Nejvíce se realizují ve zdravotně sociální oblasti. Respondenti dávají přednost kromě příležitostného zapojení i zapojení dlouhodobému. Nejčastěji získávají zkušenosti při činnostech jako je práce s klientem přímo v organizaci, pomoc při organizování akcí a tvorbě volnočasových aktivit. Jelikož mým cílem bylo zjistit, z jakého důvodu se dobrovolníci pro dobrovolnictví rozhodli, zajímalo mě také, co bylo důvodem k tomu, že respondenti dobrovolnickou činnost nevykonávají. Nejčastějším důvodem bylo, že dávají přednost práci za finanční odměnu a že nemají dostatek informací.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/22273
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV