• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Možnosti fyzioterapie u dětí s vadným držením těla v předškolním věku

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.337Mb)
    Posudek vedoucího práce (965.0Kb)
    Posudek oponenta práce (1012.Kb)
    Průběh obhajoby práce (16.86Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Hrdina, Jakub
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá problematikou vadného držení těla v předškolním věku a ovlivněním tohoto procesu prostřednictvím fyzioterapie. Teoretická část popisuje vadné držení těla včetně trendů výskytu, postavení jednotlivých segmentů při správném držení těla, hlubokého stabilizačního systému páteře a ontogenetického vývoje jedince od narození do ukončení předškolního věku. Součástí teoretické části je soupis vhodných fyzioterapeutických postupů. Vadné držení těla je způsobeno svalovou dysbalancí v podobě ochablosti svalů na jedné straně a zvýšeným svalovým napětím na straně druhé. Na rozdíl od strukturálních poruch nejsou u vadného držení přítomny žádné anatomické odchylky, a tudíž lze tuto posturální poruchu korigovat. Vyšetřování posturálních funkcí v předškolním období je však komplikované, protože některé vývojové odchylky jsou v dětství fyziologické. Proto je někdy problém určit, kterou odchylku je vhodné korigovat. Předškolní období začíná ve třech letech a končí v šesti až sedmi letech. Typické je napodobování blízkých osob. Spousta dětí v tomto věku pobývá v mateřských školách, které mohou být zdrojem různých rizik. V případě nedostatečného rozvoje pohybových dovedností a koordinace pohybů, jednostranného zatěžování nebo nedostatku spontánní pohybové aktivity se tato rizika mohou promítnout v podobě vadného držení těla. K zpracování praktické části bakalářské práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Data byla získána prostřednictvím dvou kazuistik, které zahrnují anamnézu společně s kineziologickým rozborem. Výzkumný soubor tvořily děti v předškolním věku s diagnostikovaným vadným držením těla. Probandi byli vybráni z Dětského rehabilitačního centra Lentilka v Pardubicích. Na základě výsledků vyšetření byly sestaveny individuální cvičební jednotky, které byly využity v domácím prostředí. Dále bylo využito senzomotorické stimulace, proprioceptivní neuromuskulární facilitace a cvičení na závěsném zařízení TerapiMaster. Důležitým aspektem léčebné tělesné výchovy u dětí je vhodná motivace. Protože hra v předškolním období má svůj opodstatněný význam i při fyzioterapii, většina úkonů byla k něčemu připodobňována.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/22211
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV