• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Metody hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s.

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (657.7Kb)
    Posudek vedoucího práce (844.3Kb)
    Posudek oponenta práce (807.7Kb)
    Průběh obhajoby práce (982.5Kb)
    Datum
    2014
    Autor
    Žalud, Jakub
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Současnou nejpoužívanější formou školního hodnocení je forma kvantitativní (klasifikace) a kvalitativní (slovní hodnocení). Samotný pedagogický proces je dále protknut dalšími rozličnými metodami, které pomáhají finální hodnocení utvářet. Formy i metody jsou ve vyučovacím procesu vzájemně vhodně provázané, aby bylo dosaženo kvalitního učebního výsledku žáka. Proces školního hodnocení je velmi komplexní a hraje v něm roli mnoho aspektů, jako je například osobnost žáka, osobnost učitele, či jejich vzájemný vztah. Ještě složitější se jeví proces hodnocení v souvislosti se vzděláváním žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP). Práce se zabývá metodami a formami hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje konkrétní informace o problematice školního hodnocení. Pojednává o vztahu mezi vyučovacím procesem a procesem hodnocení a definuje jednotlivé funkce školního hodnocení. Teoretická část dále obsahuje jednotlivé formy a metody hodnocení užívané ve školní praxi. Práce přibližuje význam pozitivního a negativního hodnocení žáků, vztah učitele a žáka při procesu hodnocení se zaměřením na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami na školách v centru ARPIDA, o.p.s. Mapuje současný charakter a stav jednotlivých škol v tomto zařízení. Hlavním cílem práce je zjistit používané metody a formy hodnocení žáků na školách při centru ARPIDA, o.p.s., dílčím cílem je zjistit jaké formy a metody používají učitelé centra ARPIDA, o.p.s. při hodnocení žáků s ohledem na jejich postižení. Pro vytvoření praktické části byl použit kvalitativní výzkum formou metody dotazování. Pro zisk informací k dané problematice byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výzkum probíhal v centru ARPIDA o.s., podílelo se na něm šest respondentů z řad učitelů jednotlivých škol, kteří poskytovali informace ohledně hodnocení žáků se SVP. Z výsledků výzkumu se dá předpokládat, že na školách v centru ARPIDA, o.p.s. používají pedagogové kvantitativní a kvalitativní formy hodnocení odpovídající školnímu vzdělávacímu programu jednotlivých škol, tedy klasifikaci a slovní hodnocení, přičemž výsledky naznačují, že slovní hodnocení je pedagogy více preferováno v závislosti na individualitě a charakteru postižení jednotlivých žáků se SVP.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/21725
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV