Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorSamková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:53:01Z
dc.date.available2021-12-03T12:53:01Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-06-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/20799
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpráva dětícze
dc.subjectÚmluva o lidských právech a biomedicíněcze
dc.subjectrovná dostupnostcze
dc.subjectpreventivní zdravotní péče dětí a mladistvýchcze
dc.subjectchildren's rightseng
dc.subjectConvention on Human Rights and Biomedicineeng
dc.subjectequal availibilityeng
dc.subjectpreventive health care for children and youtheng
dc.titleRovná dostupnost zdravotní péče u mladistvých ve smyslu čl. 3 Úmluvy o lidských právech a biomedicíněcze
dc.title.alternativeEqual availibility of health care for children and youth in the spirit of Art. 3 of Convention on Human Rights and Biomedicineeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag30424
dc.date.accepted2012-08-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRadková, Libuša
dc.contributor.refereeSlaný, Jaroslav
dc.contributor.refereeŠoltés, Ladislav
dc.description.defencePrůběh obhajoby: " Prof. Kahoun, předseda komise představil komisi a studentku Samkovou. " Dr. Samková prezentovala svou disertační práci s názvem Rovná dostupnost zdravotní péče u mladistvých ve smyslu čl. 3 Úmluvy o lidských právech a biomedicíně. Tématem se zabývá již od pregraduálního studia, hovoří o Úmluvě, vztahu lidských a sociálních práv se zaměřením na práva dětí. Výzkum provádí ve třech státech Evropské unie, tj. ČR, SR a Rakousku v letech 2007-2012. Snaží se zjistit, zda je zajištěna plná dostupnost zdravotní péče a prevence. Popisuje cíle a hypotézy. Data zpracovává statisticky pomocí chí kvadrát testu a Fischerova testu. Na závěr prezentace předkládá výsledky a doporučení. " Prof. Velemínský, školitel studentky, čte posudek. Téma práce je aktuální, autorka pracovala systematicky, její aktivita byla vysoká, využila velké množství zahraniční literatury, diskuze je bohatá. Po úspěšné obhajobě doporučuji udělení titulu Ph.D. " Prof. Radková, oponentka, chválí správně zvolenou metodiku výzkumu. Tématika je podrobně zpracována. Po úspěšné obhajobě doporučuje udělení titulu Ph.D. Poté pokládá otázky autorce: 1. Výskum prebiehal počas 5 rokov, nezmenili sa v skúmaných krajinách v debe výskumu podmienky poskytovania zdravotnej starostlivosti vyhladím na skúmané ukazovatele? 2. chápem vyššiu náročnost získavania údajov mimo ČR, nezdá sa vám ale počet respondentov v jednotlivých krajinách nevyrovnaný? 3. Je vhodné zúžit rovnost prístupu k zdravotnej starostlivosti len na otázku preventivnych prehliadok u detí? 4. Mohli by ste zhrnúť, v ktorých skúmaných ukazovateloch ktorá krajina vyniká voči ostatným? " Prof. Šoltés, oponent, hodnotí velmi kladně výzkumnou část, která představuje ? disertační práce autorky. Práce přináší cenné podněty, je využitelná v praxi. Práci doporučuje k obhajobě. Pokládá otázky autorce: 1. Mohli rozdiely výskumu v jednotlivých rokoch medzi štátmi v rozsahu 6 rokov od roku 2007 až 2012 ovplyvnit výsledky? 2. Rozdielny počet respondentov o pomerne velke rozdiely medzi nimi bolo by vhodné interpretovat. 3. Nepatrí do dostupnosti i vzdialenost medzi bydliskom rodičov a miestom poskytovania preventivných služeb? 4. Ako hodnotí autorka súčasnú situáciu v očkovanosti detí v Čechách eventuálne i na Slovensku a Rakúsku? " Prof. Slaný, poslední oponent, hodnotí práci jako velmi aktuální, cílů bylo dosaženo. Chválí rozsah diskuze. Pokládá dotazy autorce: 1. Právo na zdraví, jak tomu autorka rozumí? 2. Postoj autorky na univerzálnost lidských práv a na kontrolu jejich dodržování na nejrůznějších místech světa. Jedná se o politické vměšování?Jaká je dle autorky vhodná míra intervencí do vnitřních záležitostí samostatných států světa? 3. Děti jsou nejohroženější sociální skupinou. Jak by autorka komentovala současnou situaci v České republice a její odhadnutelný trend v oblasti postavení seniorů? 4. Pojem osoby, vysvětlit. 5. determinanty zdraví, jaký je názor autorky na uváděný údaj, že dědičnost má na zdraví vliv do cca 20%? Práci hodnotím velice kladně, převyšuje obvyklý průměr těchto prací. Doporučoval bych publikovat, po úspěšné obhajobě pak udělit titul Ph.D. " Studentka odpověděla uspokojivě na všechny položené dotazy oponentů. " Po diskuzi nastalo hlasování pětičlenné, jehož výsledkem bylo: 5 hlasů prospěl - 0 zdržuji se - 0 neprospělacze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam