Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorToušek, Zdeněk
dc.contributor.authorJandová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T12:20:00Z
dc.date.available2021-12-03T12:20:00Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/19943
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou příčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních škol. Teoretická část práce obsahuje stručný nástin historie integrace v ČR a vymezení základních pojmů. Dále je zde rozpracována problematika školské integrace, a to včetně faktorů, které ovlivňují její úspěšnost, respektive neúspěšnost. Praktická část je zaměřena na zjištění příčin neúspěšné integrace ve dvou konkrétních případech žáků s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem, který se navenek projevuje zhoršenou adaptabilitou na sociální prostředí vyúsťující v některých případech do projevů agrese. Ty následně vedou k nutnosti vyčlenění žáků mimo prostor třídy, kde nadále probíhá výuka individuální formou. Tito žáci byli vytipování na základě informací z odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Jihočeského kraje a speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích. Vzhledem k velikosti cílové skupiny, specifičnosti problematiky a snaze o dosažení co nejplastičtějšího obrazu konkrétních případů byl k dosažení cíle práce využit kvalitativní výzkum, konkrétně design případových studií. Sběr dat byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky integračního procesu ? integrovanými žáky a jejich rodiči, řediteli škol, učiteli, asistenty pedagoga a spolužáky. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že hlavní příčinou neúspěšné integrace byla v obou případech neochota ke spolupráci jedné zúčastněné strany integračního procesu, tedy ředitele, respektive rodičů integrovaného dítěte.cze
dc.format59 s.
dc.format59 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectIntegracecze
dc.subjectŠkolská integracecze
dc.subjectZdravotní postiženícze
dc.subjectMladší školní věkcze
dc.subjectNeúspěšná integracecze
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectSchool integrationeng
dc.subjectDisabilityeng
dc.subjectYounger school ageeng
dc.subjectIntegration failureeng
dc.titlePříčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních školcze
dc.title.alternativeThe Causes of Unsuccessful Integration of Primary School Children with Disabilities into Elementary Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22544
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is to find out the causes of unsuccessful integration of disabled young school age children to primary schools. The theoretical part includes a brief outline of integration history in the CR and definitions of basic terms. It also deals with the issue of school integration, including the factors affecting its success rate. The practical part is aimed at finding the causes of unsuccessful integration in two particular cases of pupils with Asperger syndrome diagnosis, which is characterized by lower adaptability to social environment sometimes even leading to acts of aggressiveness. These subsequently lead to exclusion of the pupils from the class where teaching continues in individual form. These pupils were selected upon information from the Education, Youth and Sport Department of the Regional Office of the South Bohemia Region and from the Special Pedagogy Centre in České Budějovice. With regard to the target group size, particularity of the issue and the effort to gain as much colourful picture as possible qualitative research, namely design of case studies, was applied to reach the goal. Data collection was performed by means of content analysis of documents and semi structured interviews with the parties involved of the integration process ? the pupils being integrated and their parents, headmasters, teachers, assistant teachers and classmates. The research lead to the finding that unwillingness of one of the involved parties, i.e. a headmaster or the parents of the child being integrated to cooperate was the main cause of unsuccessful integration process in both the cases.eng
dc.date.accepted2011-09-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKoppová, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam