dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Blažek Iňová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:22:52Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:22:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1979 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství. | cze |
dc.format | 65 s., 4 s. obr. příloh. | |
dc.format | 65 s., 4 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | náboženská pedagogika | cze |
dc.subject | estetika | cze |
dc.subject | krása | cze |
dc.subject | umění | cze |
dc.subject | symbol | cze |
dc.subject | metafora | cze |
dc.subject | obraz | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | výukové metody | cze |
dc.subject | didaktika náboženské výchovy | cze |
dc.subject | religious education | eng |
dc.subject | aesthetics | eng |
dc.subject | beauty | eng |
dc.subject | art | eng |
dc.subject | symbol | eng |
dc.subject | methaphor | eng |
dc.subject | image | eng |
dc.subject | school age | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | didactics of religious education | eng |
dc.title | Estetický rozměr výuky náboženství | cze |
dc.title.alternative | The aesthetic dimension of religious education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 17106 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the discovery of common means of expression in the areas of aesthetics and religion, which may be also placed in the lessons of religious instruction. Basic theoretical definition of the field of religious education is devoted to the first chapter, which also provides a reflection of interdisciplinary cooperation, especially in the areas of aesthetics. The second chapter presents a philosophical and historical perspective on the subject of aesthetic science. Trinity closes approaches psychological perspective, focusing on cognitive and religious development of children at school age. This age period is the boundary line of a research problem of this work. The practical part consists of a didactic application of theoretical knowledge, which become an important part of teaching religion, by using alternative methods of work with symbols and aesthetic elements. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Náboženská výchova a etika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |