Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorSitter, Pavel
dc.date.accessioned2021-12-03T09:21:25Z
dc.date.available2021-12-03T09:21:25Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/19140
dc.description.abstractKaždý policista během pracovního dne prochází řadou různých situací, z nichž největší procento je právě sociální kontakt a komunikace s druhým člověkem. Profese policisty je zcela specifická a výkon její činnosti s sebou přináší zvýšené nároky na osobnost každého policisty, a to v mnoha směrech. Bez ohledu na služební zařazení, hodnost nebo místo působení, společným základem policejní profese je práce s lidmi a s informacemi. Osvojení si obecných principů úspěšné komunikace a základních komunikačních zásad, společně s porozuměním hlavním příčinám komunikačním neshod je dobrou komunikační výbavou, kterou může policista uplatnit jak při každodenní komunikaci s druhými, tak i při profesní komunikaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak příslušníci dopravní policie zvládají agresi ze strany účastníků silničního provozu na svou osobu při udělování sankčních opatření, zda při jednání s účastníky dopravní nehody využívají haptiku jako prostředek pochopení, porozumění či vyjádření sounáležitosti a co si představují pod heslem ‚qPomáhat a chránit''. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny informace o zákonech a předpisech týkající se náplně a činnosti Policie České republiky s teoriemi a příklady vhodné komunikace. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu z dotazníkového šetření a výsledky kvalitativního výzkumu za použití metody kasuistiky. Výsledky výzkumu ukázaly, že dopravní policisté by měli zájem se zdokonalovat v oblasti asertivních technik, se zaměřením na vhodnou komunikaci pro zvládání agresivního chování účastníků silničního provozu. Je to výzva pro školící policejní střediska.cze
dc.format68 s., 1 s. obr. příloh
dc.format68 s., 1 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAgresivitacze
dc.subjectAsertivitacze
dc.subjectEmpatiecze
dc.subjectEtikacze
dc.subjectNeverbální komunikacecze
dc.subjectPoliciecze
dc.subjectAggressioneng
dc.subjectAssertivenesseng
dc.subjectEmpathyeng
dc.subjectEthicseng
dc.subjectNonverbal communicationeng
dc.subjectPoliceeng
dc.titleAkcenty sociální práce policistycze
dc.title.alternativeAccents of Social Work of Police Officerseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16680
dc.description.abstract-translatedEvery police officer goes through a variety of different situations during his/her working day, out of which social contact and communication with other people forms the largest percentage. The profession of police officer is unique and performance of its duties brings with it increased demands on the personality of each police officer in many aspects. Regardless of the official position, rank or place of work, the common basis of the police profession is work with people and information. Mastering the general principles of successful communication and basic communication principles, together with understanding the main causes of communication disagreements, is good communication equipment, which can be applied in everyday communication with others, as well as in professional communication. The aim of this thesis was to determine how members of the traffic police manage aggression of road users towards them if they are subject to punitive measures, whether in dealing with participants of road accidents use haptics as a means of understanding, comprehension or expression of belonging and what they imagine under the slogan "To help and to protect." This thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical section provides information on laws and regulations regarding the scope of work and activities of the Police of the Czech Republic with theories and examples of appropriate communication. The practical part presents results of quantitative research through questionnaire survey and results of qualitative research using methods of case report. The research results showed that the traffic police officers would be interested in improving assertive techniques, focusing on good communication to manage aggressive behaviour of road users. It is a challenge for police training centres.eng
dc.date.accepted2010-09-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovotný, Aleš
dc.description.defencePavel Sitter Akcenty sociální práce policisty Obhajoba: Student nejprve prezentoval svou práci na téma Akcenty sociální práce policisty. Poté čteny posudky. Student zodpověděl otázky položené vedoucí, oponentem práce. Následovala diskuse. Klasifikace: Velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam