Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZimmelová, Petra
dc.contributor.authorHanzelová, Jiřina
dc.date.accessioned2021-12-03T09:00:07Z
dc.date.available2021-12-03T09:00:07Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/18837
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem Aktivizačních a edukačních programů pro seniory v Karlovarském kraji. Téma je v práci členěno do dvou částí. První, teoretická část, se zabývá stářím jako problematikou biopsychosociální, tj. hodnotí demografii stáří, koncepci zdravého stárnutí, zabývá se zdravotně sociální geriatrickou diagnostikou a hlavně jednotlivými aktivizačními programy, jejich vytvářením a zásadami, jejich významem a praktickou aplikací. Zvláště jsou zařazeny programy edukační, popsána jejich specifika a využití a jejich výuka na vysokých školách Karlovarského kraje. Druhá, výzkumná, část práce, se skládá ze stanovení hypotéz, cíle práce a metodiky výzkumu. Byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu, touto metodou byly zhodnoceny tři dotazníky: pro respondenty žijící v zařízeních pro seniory, pro respondenty žijící v domácím prostředí a pro profesionální pracovníky zařízení, kteří se zabývají aktivizačními a edukačními programy. Dále byla provedena komparativní analýza dotazníku pro respondenty žijící v zařízeních pro seniory a dotazníku pro respondenty žijící v domácím prostředí. Předmětem této analýzy jsou otázky stejného zaměření a jejich statistické zpracování. Veškerá data jsou zpracována za pomocí grafů, tabulek a statistického programu SPSS. Nejvýznamnější je testování hypotézy týkající se informovanosti respondentů o aktivizačních a edukačních programech a s ní související účast v těchto programech, a dále hypotézy, mají-li profesionální pracovníci (lektoři kurzů) dostatek informací o celém spektru těchto programů. Diskuze je zaměřena na zhodnocení cílů výzkumu, praktickou implementaci poznatků do praxe a zejména na další nové skutečnosti, k nimž jsem došla v souvislosti s realizací výzkumu a se statistickým zpracováním dat. Lze dodat, že respondenti musí mít informace o významu aktivizačních a edukačních programů, o jejich konání a podmínkách účasti. Stejně tak profesionální personál, který je pořádá, či sám lektoruje, by měl být v této oblasti odborně vzdělán či proškolen na kurzech. Pak tyto programy dosáhnou skutečné kvality a jejich význam bude pro společnost ještě mnohonásobně vyšší.cze
dc.format134 s., 22 s. obr. příloh
dc.format134 s., 22 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.subjectStářícze
dc.subjectGeriatrická diagnostikacze
dc.subjectKoncepce zdravého stárnutícze
dc.subjectAktivizační a vzdělávací programycze
dc.subjectUniverzita třetího věkucze
dc.subjectEvropská federace studujících seniorů na univerzitách (EFOS)cze
dc.subjectOld ageeng
dc.subjectGeriatric diagnosticseng
dc.subjectConception of Healthy ageingeng
dc.subjectActivation a education programmeseng
dc.subjectUniversity of the Third Ageeng
dc.subjectEuropean Federation of Olders Students at the Universities (EFOS)eng
dc.titleAktivizační a vzdělávací programy pro seniory v Karlovarském krajicze
dc.title.alternativeActivation and education programmes for seniors in the region of Karlovy Varyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13386
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topic of Activation and education programmes for seniors in the region of Karlovy Vary. The topic is divided here into two parts. The first, theoretical part deals with the old age as a biopsychosocial problem, i.e. it evaluates the demography of old age, the concept of healthy ageing, it deals with medical and social geriatric diagnostics and, above all, with individual activation programmes, their creation and principles, importance and practical application. The work especially includes education programmes, it describes their particularities and use, as well as their teaching at colleges in the region of Karlovy Vary. The second, research part consists of the determining of hypotheses, the aim of the work, and the methodology of the research. I have chosen the quantitative method of research by which three questionnaires were assessed: for respondents living in old people´s homes, for respondents living at home and for professional workers dealing with activation and education programmes in old people´s homes. Further a comparative analysis of the questionnaire for respondents living in old people´s homes as well as those living at home was carried out. The subject of this analysis are the questions of the same aim and their statistic compiling. All the data are compiled with the help of charts, tables and statistic programme SPSS. The most important is the testing of the hypothesis concerning the knowledgeability of respondents about activation and education programmes and related participation in such programmes, and further hypotheses inquiring whether professional workers (course lectors) have enough information on the entire spectrum of these programmes. The discussion is directed at the evaluation of the research targets, practical implementation of knowledge into practice, and especially at additional new facts, which I revealed during the research itself and during the statistic compiling of data. It is possible to say that the respondents must have information on the importance of activation and education programmes, on their taking place and the conditions of participation. Alike the professional staff holding or lecturing them should be professionally trained in courses. Thus the programmes will reach the desirable quality and their importance for the society will be significantly higher.eng
dc.date.accepted2009-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBojičová, Ljiljana
dc.description.defenceJiřina Hanzelová Aktivizační a vzdělávací programy pro seniory v Karlovarském kraji Studentka představila svou práci Aktivizační a vzdělávací programy pro seniory v Karlovarském kraji. Práce je koncipována jako kvantitativní výzkum se statistickým testováním hypotéz. Vedoucí práce seznámila práci s posudkem. S oponentským posudkem seznámil komisi předseda. Otázky komise: Jak lze interpretovat vaše výsledky? Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam