Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorUrban, David
dc.date.accessioned2021-12-03T08:58:53Z
dc.date.available2021-12-03T08:58:53Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-09-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/18685
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSalesiáni dona Boscacze
dc.subjectDon Boscocze
dc.subjectromská mládežcze
dc.subjectzdravotně sociální aspektycze
dc.subjectSalesians of don Boscoeng
dc.subjectDon Boscoeng
dc.subjectRomany youtheng
dc.subjecthealth and social aspectseng
dc.titleMotivační faktory v práci salesiánů s romskou mládežícze
dc.title.alternativeMotivation faktors in the work of Salesian with Romany young peopleeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag16522
dc.date.accepted2009-12-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBalvín, Jaroslav
dc.contributor.refereeMusil, Libor
dc.contributor.refereeŠrajer, Jindřich
dc.description.defenceProtokol o obhajobě doktorské disertační práce Jméno studenta: Mgr. David URBAN Školitel: doc. Mgr. Michal Kaplánek, Th.D. Název disertační práce: Motivační faktory v práci Salesiánů s romskou mládeží Datum konání obhajoby: 2.12.2009 Průběh obhajoby: 1.Studenta představil školitel doc. Mgr. Michal Kaplánek, Th.D.. Studentovi byla představena komise pro obhajobu disertační práce. 2.Student pomocí prezentace MS Power Point představil svou disertační práci. Soustředil se zejména na metodiku výzkumu, výsledky a závěry práce. 3.Posudek školitele - školitel seznámil komisi se svým hodnocením - doporučil práci k obhajobě. 4.Posudky oponentů - přítomní oponenti seznámili komisi se svými posudky: doc. PhDr. J.Balvín, CSc. - zdůraznil kvalitu práce. Otázky oponenta : Máte představu o posledních diskusích o konci"multikulturality"? Objasněte vřazení salesiánské pedagogiky do pedagogického systému jako celku. Odpovědi studenta: Problémy s kulturou Romů a chudoby jsou z důvodů vžitých a opakovaných schémat. Z dnešního pohledu jde spíše o vztah, který lze najít konkrétně v sociálně vyloučených komunitách. Některá střediska jsou formálně zařazena v systému školských pracovišť. Diskuse o konci multikulturalismu vnímám spíše jako diskusi okolo názorů pana Jakoubka, jehož názory jsou z mého pohledu velmi radikální. prof. PhDr. Libor Musil, CSc. - pozitiva práce - splňuje minimální standardy disertační práce, upozorňuje na pozitivní snahu empiricky snížit bipolární vnímání salesiánských přístupů. Česká společnost prožívá skutečnost neměnného postavení Romů a práce otvírá diskusi o inspiraci. Připomínky oponenta: Autor přináší teoretické zjednodušení, čímž zužuje interpretaci. Výchozí pohled na salesiánské prostředí a Romy je nediferencovaný. Otázka: Z jakých hledisek by bylo možné se dívat na Salesiány jinak než kladně a na romskou populaci jinak než potemněle? Odpověď: Důvod nižší diferenciovanosti je dán obecným pohledem. Rozhodně by bylo možné zohlednit větší diferenciovanost z pohledů na specifický typ práce i pozitivní sociokulturní aspekty romského etnika. doc. Mgr. Jindřich Šrajer, Th.D. - téma je velice aktuální, jak společensky, tak pro Salesiány samotné. Práce přináší pozitivních výsledků. V rámci teoretické části by bylo vhodné podrobněji a diferencovaně propracovat problematiky. Závěry někdy působí vágním dojmem. Otázka: Proč jste popsal pouze 1 středisko na Slovensku? Odpověď: Důvodem je, že právě toto jedno středisko pracuje primárně s cílovou skupinou. Ostatní střediska ve Slovenské republice se romskou mládeží zabývají pouze okrajově. 5. Dotazy členů komise: prof. MUDr. Pravoslav Stránský, CSc.: Uvedl jste, že v ČR byla zahrnuta kompletní populace. Jak jste se dopracoval k počtu 105 dotazníků? Odpověď studenta: bylo stanoveno ve spolupráci se sociologem. Jaký podíl je těch 105 respondentů přesně nevím, jde zhruba o polovinu návštěvníků. Odpovídá genderové rozložení vzorku faktickému rozložení ve střediscích? Odpověď studenta: Ano, ve střediscích i díky programu převažují chlapci. doc. Ing. Lucie Kozlová, Ph.D.: Považujete za zásadní motivační faktor osobu asistenta? Odpověď: Asistent je zásadní faktor pro motivaci. V jakém jazyce jste vedl výzkum na Slovensku? A pokud to byl český jazyk - rozuměly Vám děti? Odpověď: Výzkum jsem vedl v českém jazyce, děti mi rozuměly. doc. JUDr. Vilém Kahoun, Ph.D.: Jaké dva zdravotně - sociální aspekty jste podrobil zkoumání? Odpověď: Jde např. o preventivní informace formou interaktivních her apod. Práce se nazývá"Motivační faktory v práci Salesiánů s romskou mládeží". Mohly byste mi interpretovat motivační faktory salesiánských pracovníků? Odpověď: Motivační faktory, které jsem zkoumal byly na straně romských dětí. prof. MUDr. Ladislav Šoltés, DrSc., Dr.h.c.: velmi kladně ohodnotil práci autora Otázka: Jak by bylo možné motivovat romské dívky, tak aby bylo více působeno na dívky jako matky. Odpověď: Práce s dívkami by měla být směřována k jejich zájmům. doc. PhDr. Adéla Mojžcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam