Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorEisertová, Jaroslava
dc.date.accessioned2021-12-03T08:58:52Z
dc.date.available2021-12-03T08:58:52Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-09-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/18683
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCanisterapiecze
dc.subjectdítě se specifickými potřebamicze
dc.subjectpodpůrná terapiecze
dc.subjectAnimal assisted therapyeng
dc.subjectchild with specific needseng
dc.subjectsupporitive therapyeng
dc.titleCanisterapie jako podpůrná terapeutická metoda u dětí s hyperkinetickým syndromem a dětskou mozkovou obrnoucze
dc.title.alternativeAnimal assisted therapy such as supportive method of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and poliomyelitiseng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag16520
dc.date.accepted2009-12-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMahelka, Bohumír
dc.contributor.refereeMatulayová, Tatiana
dc.contributor.refereeŠramka, Miron
dc.description.defenceProtokol o obhajobě doktorské disertační práce Jméno studenta: Mgr. Jaroslava EISERTOVÁ Školitel: doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D. Název disertační práce: Canisterapie, jako podpůrná terapeutická metoda u dětí s hyperkinetickým syndromem a dětí s dětskou mozkovou obrnu Datum konání obhajoby: 3.12.2009 Průběh obhajoby: 1.Předsedkyně komise představila studentku komisi pro obhajobu disertační práce. Studentce byli představeni členové komise. 2.Studentka představila svou disertační práci formou prezentace MS Power Point. Ve své prezentaci se soustředila na výzkumnou část své práce - metodologii, výsledky a závěry své práce. 3.Školitel a oponenti představili komisi závěry svých posudků. doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D. - školitelka Školitelka hodnotí jako přínosné zejména metodické nástroje, jako longitudiální studii a dále jako významný příspěvek pro rozvoj oboru zooterapie. Za ocenění stojí zaměření se na konkrétní typy dětí s postižením(ADHD, DMO). Školitel dále považuje za důležité vytvoření materiálu, kterým bude metoda prezentována a představena dalším odborníkům. Předsedkyně komise přednesla posudek nepřítomného oponenta Ing. B. Mahelky, CSc.. Z posudku vyplynulo velmi kladné hodnocení. Oponent detailně v posudku zmiňuje kvality jednotlivých částí disertační práce. Připomínky oponenta studentka vysvětlila. Otázka: Souhlasíte s mírou vzdělávání i po rozpadu Asociace? Odpověď: I po rozpadu Asociace jsou v oboru uplatňovány požadavky na vzdělání, které nyní prezentuje evropská asociace. doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D. Oponentka práci zhodnotila jako velmi kvalitní, zejména celkovou odbornost. Práce. Dle oponentky studentak jasně prokázala schopnost vědecky bádat a jasně formulovat závěry. Otázka: Uveďte příklad dobré praxe - pro prevenci. Odpověď: Díky používání metody AAT vznikl program pro prevenci úrazů psem. prof. MUDr. Miron Šramka, DrSc. Oponent práci zhodnotil jako aktuální a vědecky velmi přínosnou. Zejména canisterapie u dětí s DMO a ADHD jako metody pro rehabilitace a závěry, ke kterým studentka dospěla mohou významně přispět k dalšímu posunu canisterapie mezi uznávané rehabilitační techniky. Otázka: Pro koho jsou určena Vaše doporučení pro praxi? Odpověď: Výsledky práce jsou určeny všem osobám, které se problematikou canisterapie zabývají (odborníkům, rodičům). Otázka: Vysvětlete používání termínů pacient X klient. Otázka: Proč nebyl součástí týmu dětský neurolog nebo psychiatr? Studenta na dotazy k problematice terminologie a členů týmů zodpověděla. 4. Otázky členů komise prof. MUDr. Ladislav Šoltés, DrSc., Dr.h.c. Otázka: Je navození příjemných pocitů faktor, který je spouštěcím mechanismem? Odpověď: Ano, už samotné první kontakty se zvířetem po přípravě napomáhají. Emoční - libé prožívání je opravdu startovacím mechanismem. Otázka: Jaká je zkušenost s epilepsií u dětí a canisterapie? Odpověď: Měla jsem možnost pracovat s dítětem s epileptickými záchvaty (až 8 x denně) a canisterapie dokázala snížit hloubku záchvatů či je oddálit, významné ovlivnění frekvence nebylo prokázáno. Otázka: Jak by na Vaši práci mohl reagovat biolog - etolog? Odpověď: Konrád Lorenz jasně vymezil fyziologickou potřebu kontaktu se zvířetem. Hodnocení : prospěla 7 prospěla - 0 neprospěla - 0 zdržuji secze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam