dc.contributor.advisor | Mojžíšová, Adéla | |
dc.contributor.author | Eisertová, Jaroslava | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T08:58:52Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T08:58:52Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/18683 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Canisterapie | cze |
dc.subject | dítě se specifickými potřebami | cze |
dc.subject | podpůrná terapie | cze |
dc.subject | Animal assisted therapy | eng |
dc.subject | child with specific needs | eng |
dc.subject | supporitive therapy | eng |
dc.title | Canisterapie jako podpůrná terapeutická metoda u dětí s hyperkinetickým syndromem a dětskou mozkovou obrnou | cze |
dc.title.alternative | Animal assisted therapy such as supportive method of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and poliomyelitis | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 16520 | |
dc.date.accepted | 2009-12-03 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Prevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mahelka, Bohumír | |
dc.contributor.referee | Matulayová, Tatiana | |
dc.contributor.referee | Šramka, Miron | |
dc.description.defence | Protokol o obhajobě doktorské disertační práce
Jméno studenta: Mgr. Jaroslava EISERTOVÁ
Školitel: doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D.
Název disertační práce: Canisterapie, jako podpůrná terapeutická metoda u dětí s hyperkinetickým syndromem a dětí s dětskou mozkovou obrnu
Datum konání obhajoby: 3.12.2009
Průběh obhajoby:
1.Předsedkyně komise představila studentku komisi pro obhajobu disertační práce. Studentce byli představeni členové komise.
2.Studentka představila svou disertační práci formou prezentace MS Power Point. Ve své prezentaci se soustředila na výzkumnou část své práce - metodologii, výsledky a závěry své práce.
3.Školitel a oponenti představili komisi závěry svých posudků.
doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D. - školitelka
Školitelka hodnotí jako přínosné zejména metodické nástroje, jako longitudiální studii a dále jako významný příspěvek pro rozvoj oboru zooterapie. Za ocenění stojí zaměření se na konkrétní typy dětí s postižením(ADHD, DMO). Školitel dále považuje za důležité vytvoření materiálu, kterým bude metoda prezentována a představena dalším odborníkům.
Předsedkyně komise přednesla posudek nepřítomného oponenta Ing. B. Mahelky, CSc.. Z posudku vyplynulo velmi kladné hodnocení. Oponent detailně v posudku zmiňuje kvality jednotlivých částí disertační práce. Připomínky oponenta studentka vysvětlila.
Otázka: Souhlasíte s mírou vzdělávání i po rozpadu Asociace?
Odpověď: I po rozpadu Asociace jsou v oboru uplatňovány požadavky na vzdělání, které nyní prezentuje evropská asociace.
doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D.
Oponentka práci zhodnotila jako velmi kvalitní, zejména celkovou odbornost. Práce. Dle oponentky studentak jasně prokázala schopnost vědecky bádat a jasně formulovat závěry.
Otázka: Uveďte příklad dobré praxe - pro prevenci.
Odpověď: Díky používání metody AAT vznikl program pro prevenci úrazů psem.
prof. MUDr. Miron Šramka, DrSc.
Oponent práci zhodnotil jako aktuální a vědecky velmi přínosnou. Zejména canisterapie u dětí s DMO a ADHD jako metody pro rehabilitace a závěry, ke kterým studentka dospěla mohou významně přispět k dalšímu posunu canisterapie mezi uznávané rehabilitační techniky.
Otázka: Pro koho jsou určena Vaše doporučení pro praxi?
Odpověď: Výsledky práce jsou určeny všem osobám, které se problematikou canisterapie zabývají (odborníkům, rodičům).
Otázka: Vysvětlete používání termínů pacient X klient.
Otázka: Proč nebyl součástí týmu dětský neurolog nebo psychiatr?
Studenta na dotazy k problematice terminologie a členů týmů zodpověděla.
4. Otázky členů komise
prof. MUDr. Ladislav Šoltés, DrSc., Dr.h.c.
Otázka: Je navození příjemných pocitů faktor, který je spouštěcím mechanismem?
Odpověď: Ano, už samotné první kontakty se zvířetem po přípravě napomáhají. Emoční - libé prožívání je opravdu startovacím mechanismem.
Otázka: Jaká je zkušenost s epilepsií u dětí a canisterapie?
Odpověď: Měla jsem možnost pracovat s dítětem s epileptickými záchvaty (až 8 x denně) a canisterapie dokázala snížit hloubku záchvatů či je oddálit, významné ovlivnění frekvence nebylo prokázáno.
Otázka: Jak by na Vaši práci mohl reagovat biolog - etolog?
Odpověď: Konrád Lorenz jasně vymezil fyziologickou potřebu kontaktu se zvířetem.
Hodnocení : prospěla
7 prospěla - 0 neprospěla - 0 zdržuji se | cze |