Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorIra, Vladimír
dc.contributor.authorKrejčí, Miroslav
dc.date.accessioned2021-12-03T08:57:48Z
dc.date.available2021-12-03T08:57:48Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/18668
dc.description.abstractStále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání - adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.cze
dc.format79
dc.format79
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectagresecze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectetopediecze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectlehká mentální retardacecze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectspeciální pedagogikacze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectodborné učilištěcze
dc.subjectagressioneng
dc.subjectbehaviour disorderseng
dc.subjectetopediceng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectleisure time activitieseng
dc.subjectmild mental retardationeng
dc.subjectspecial pedagogyeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjectvocational schooleng
dc.titleEtopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešenícze
dc.title.alternativeEtopedic problems of pupils accomodated at the hostel of the apprentice training centre and the solution of themeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag4930
dc.description.abstract-translatedEver worsening behavior of the young generation in our present-day society is a topic that is very often discussed, both among experts and in mass media. This undergraduate thesis themed ''Etopedical Problems of Pupils Housed in the Boardinghouse of the Training College and Their Solutions'' is addressing this serious social issue as well. Usual mere indiscipline of children and teenagers is long gone. Unsociable and excessive behavior was replaced by manners that are jar against the public morals and by acts that include all types of criminal social conduct. At the same time, the decreasing age limits of the involved is very alarming. The common specificity of the Training College pupils is a light cephalonia. The question is: Are the causes of behavioral disturbances interrelated with the light cephalonia that can be experienced with pupils housed in the boardinghouse of the Training College, or, are there other specific factors, relations and causes behind? My personal experience is that most of the problems of this category in this sphere arise from bad family background. I am convinced that most of the children and teenagers with behavioral disturbances were grown up and educated in a background with family pathology, malfunction, incompleteness and even family absence. This thesis deals with the results of my findings. In the first theoretical part of the thesis, I define boarding schools, adolescence period, specifics of a personality and psychological peculiarities of the Training College pupils, of special education, special pedagogy, with focus on etopedy. The objective of the practical part of the thesis was to discover the presence of behavioral disturbances with the Training College boarders, to determine and classify them and to prove the connection between a behavioral disturbance and a specificity of the Training College boarder. The research in this practical part was conducted in form of interviews (collective questionnaires) with the pupils housed in the boarding Training College, with educational staff of the Training College and the boardinghouse. Based on this research, I arrived at a conclusion, that a proper and correct education in the family, providing the child with harmonious development, is the most significant factor for a trouble free life of a teenager and for minimization of possible behavioral disturbances.eng
dc.date.accepted2009-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk
dc.description.defenceJméno, příjmení, titul: Miroslav KREJČÍ Téma bakalářské práce: Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení Průběh obhajoby bakalářské práce: Bakalářská práce vykazuje nedostatky, které se týkají souladu vytyčeného cíle a metodiky. Student nepoužívá aktuální terminologii, což je způsobeno použitím zastaralých odborných zdrojů. V bakalářské práci absentují návrhy řešení pro problematiku týkající se etopedických problémů žáků. Student práci obhájil tradičním způsobem a vysvětlil chyby, které práce obsahuje. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam