dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Čížková, Helena | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:19:07Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:19:07Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1710 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá přínosem pedagogiky Marie Montessori pro didaktiku meditace v předškolním věku. V první kapitole se autorka zabývá psychologií předškolního věku, zohledňuje religiozitu této věkové skupiny a konstatuje, že dítě mezi třetím a pátým rokem života vykazuje náznaky schopnosti meditovat. Dále je práce věnována vymezení pojmů meditace a kontemplace. Je stanoven význam meditace v dětském světě a nabídnuty první kroky pro zcitlivění dítěte pro duchovno.
Následuje popis nácviku koncentrace, jak jej můžeme nalézt v pedagogice M. Montessori. Ten je především spjat s cvičením ticha.
Poslední část je zaměřena na sestavení příkladů nácviku koncentrace, které mají uvést dítě do světa meditace. Příklady meditativního setkání zohledňují hravost a fantazii dětí předškolního věku a významně se podílejí na jeho duchovním rozvoji. | cze |
dc.format | 46 s. | |
dc.format | 46 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: duchovní vývoj | cze |
dc.subject | religiozita | cze |
dc.subject | meditace | cze |
dc.subject | didaktika meditace | cze |
dc.subject | kontemplace | cze |
dc.subject | koncentrace | cze |
dc.subject | cvičení ticha | cze |
dc.subject | meditativní setkání | cze |
dc.subject | Keywords: spiritual development | eng |
dc.subject | religiosity | eng |
dc.subject | meditation | eng |
dc.subject | didactics of meditation | eng |
dc.subject | contemplation | eng |
dc.subject | concentration | eng |
dc.subject | exercises of silence | eng |
dc.subject | meditative meetings. | eng |
dc.title | Přínos pedagogiky Marie Montessori pro didaktiku meditace v předškolním věku | cze |
dc.title.alternative | Pre-school Religious Education of a Child | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10691 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the contribution of Maria Montessori’s educational theory to the diadactics of meditation at pre-school age. In the first chapter the author deals with the psychology of pre-school children, takes into account the religiosity of this age group and claims that a child between the third and fifth year of age displays the notions of the ability to meditate.
Furthermore, the work is dedicated to the definition of the concepts of meditation and contemplation. The meaning of meditation in the child’s world is determined and the first steps for sensitizing the child to a spiritual life are offered.
This is followed by a description for practising concentration in the way M. Montessori described it in her educational theory.
The last part is oriented to setting examples for practising concentration, which should lead the child to the world of meditation. Examples of meditative meetings take into account the playfulness and fantasy of the pre-school child and significantly influence her spiritual development. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-12 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Náboženská výchova a etika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |