dc.contributor.author | Svoboda, Michal | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:17:15Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:17:15Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-07-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1627 | |
dc.description.abstract | Předkládaná práce se zabývá sociálně-pedagogickými přístupy práce s ''neorganizovanou mládeží''. Její první část je věnována definování sociální skupiny "neorganizovaná mládež" a stanovení kritérií pro efektivní práci s touto cílovou skupinou.
Druhá část práce podle těchto kritérií hodnotí pět sociálně-pedagogických přístupů , které jsou uplatňovány v praxi v Německu, Velké Británii a v České republice. Cílem práce je poukázat na fakt, že efektivní sociálně-pedagogický přístup k "neorganizované mládeži" je pouze ten, který zohledňuje její vývojové a sociální potřeby. | cze |
dc.format | 128 | |
dc.format | 128 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Postmoderní společnost | cze |
dc.subject | socializace mládeže | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | zvládání nároků | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | sociální vyloučení | cze |
dc.subject | neorganizovaná mládež | cze |
dc.subject | pomáhající vztah | cze |
dc.subject | nízkoprahová zařízení pro děti a mládež | cze |
dc.subject | otevřené kluby | cze |
dc.subject | otevřená práce s dětmi a mládeží v Německu (Offene Kinder- und Jugendarbeit) | cze |
dc.subject | práce s dětmi a mládeží orientovaná na sociální prostor (Sozialräumlichen Jugendarbeit) | cze |
dc.subject | práce s mládeží ve Velké Británii (youth work) | cze |
dc.subject | informální výchova | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | animace | cze |
dc.subject | salesiánská pedagogika | cze |
dc.subject | identitní práce | cze |
dc.subject | sociálně-pedagogická práce. | cze |
dc.subject | Post-modern society | eng |
dc.subject | youth socialization | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | coping | eng |
dc.subject | leisure | eng |
dc.subject | social exclusion | eng |
dc.subject | unattached youth | eng |
dc.subject | helping relationship | eng |
dc.subject | issue-based youth work centres | eng |
dc.subject | open youth centres | eng |
dc.subject | German open youth work (Offene Kinder- und Jugendarbeit) | eng |
dc.subject | German youth work focused on the space (Sozialräumlichen Jugendarbeit) | eng |
dc.subject | British youth work | eng |
dc.subject | informal education | eng |
dc.subject | leisure studies | eng |
dc.subject | pedagogy of Don Bosco | eng |
dc.subject | animation | eng |
dc.subject | identity development | eng |
dc.subject | social-pedagogy. | eng |
dc.title | Sociálně-pedagogické přístupy práce s "neorganizovanou mládeží" v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež | cze |
dc.title.alternative | Social-pedagogy Approaches in the Issue-based Youth Work Centres Dealing with the Unattached Youth | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9602 | |
dc.description.abstract-translated | The presented work deals with social-pedagogy approaches in the issue-based youth work centres.
The first part attends to the analysis of the idea ''unattached youth''. It takes aspect of the lifestyle sociology, the social education and the developmental psychology. The viewed group of the unattached youth is presented as a group of the adolescents; they have problems with the coping strategies in the post-modern society.
The second part of the work takes their problems as a starting-point for the next reflec-tion. It determines criteria of the effective youth work dealing with the unattached youth.
Finally the third applied part evaluates the four current types of the issue-based youth work: the German open youth work (Offene Kinder- und Jugendarbeit), the British youth work, the Czech issue-based youth work centres and the Czech open youth centres. The evaluation is focused on the criteria of the effective youth work dealing with the unat-tached youth; we derived in the second part.
Overall the main aim of this work is to point out the effective issue-based youth work has to take into account the social and developmental needs of the target group. | eng |
dc.date.accepted | 2007-09-04 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |