Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBezecná, Marie
dc.contributor.advisorToth, Daniel
dc.contributor.authorHölzerová, Libuše
dc.date.accessioned2021-11-19T12:17:13Z
dc.date.available2021-11-19T12:17:13Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-07-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1626
dc.description.abstractPráce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů německého idealismu (Kant, Fichte, Schelling a Hegel). Dále se práce zaměřuje na oblast výchovy a vzdělání s hlavním akcentem na antické pojetí výchovy reprezentované Platónem a Aristotelem. Pro komparaci je uvedeno dílo Rousseauovo s jeho hlavním pedagogickým dílem Emil čili O vychování je srovnáván s Kantovým dílem O výchově. Ke konci jsou zařazeny Fichteovy a Hegelovy názory na výchovu a vzdělání. V poslední části nalezneme myšlenky současných filozofů. Hlavní zřetel je kladen na aktuálnost či použitelnost myšlenek německého idealismu pro dnešní pedagogickou oblast.cze
dc.format99s.
dc.format99s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectněmecký idealismuscze
dc.subjectideacze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectpedagogikacze
dc.subjectfilozofiecze
dc.subjectGerman idealismeng
dc.subjectideaeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectpedagogyeng
dc.subjectphilosophyeng
dc.titleVybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)cze
dc.title.alternativeThe Choice Fragments from Works of Representatives of German Idealism Concerning to Upbringing and Education (and J. J. Rousseeau as their Inspiration Source for Upbringing Area)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9600
dc.description.abstract-translatedThe work deals with the view of Germany idealism on questions concerning to upbringing and education. Basic concepts such as idea, idealism, German idealism have been described in Chapter 1 and further a short aspect follows into ideas of representatives of German idealism (Kant, Fichte, Schelling and Hegel). Further the work is focusing in area of upbringing and education with main accent on antique conception of upbringing represented by Platon and Aristotel. For comparison Rousseau’s work is mentioned (with his main pedagogic piece Emile or On Education) in contrast to Kant’s work (About Pedagogy). Finally there are insert some opinions of Fichte and Hegel relevant to upbringing and education. In the last part of the work we can found some cogitation of present philosophers. The main regard is considered on topicality or usability of ideas of German idealism for contemporary pedagogic area.eng
dc.date.accepted2007-09-04
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam