dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Svitáková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:16:50Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:16:50Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1610 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá chápáním metafor a symbolů u dětí strašího školního věku tj. období pubescence. Následně se věnuje pojetí metafor a symbolů v jednotlivých oblastech lidského života a myšlení. Jedná se o oblast estetiky konkrétně o výtvarné umění, drama, hudbu a literaturu. Dále se zabývá pojetím metafor a symbolů ve filosofii, sociologii, psychologii (především sociální a hlubinné psychologii), religionistice a biblistice.
Praktiská část zhrnuje poznatky uvedené v odborné části a vyvozuje z nich důsledky pro náboženskou pedagogiku a didaktiku symbolu zaměřenou na straší školní vek. V závěru je nastíněno několik exemplárních výukových hodin náboženství, které korespondují s uvedenými odbornými a praktickými pedagogickými poznatky mající za cíl, napomáhat pubescentům rozkrývat svět metafor a symbolů nejen v náboženské oblasti. | cze |
dc.format | 95 s., 6 s. Obr příloh | |
dc.format | 95 s., 6 s. Obr příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | metafora | cze |
dc.subject | symbol | cze |
dc.subject | náboženská forma řeči | cze |
dc.subject | náboženský výchova | cze |
dc.subject | didaktika symbolu | cze |
dc.subject | vývoj náboženského úsudku | cze |
dc.subject | pubescence. | cze |
dc.subject | metaphor | eng |
dc.subject | symbol | eng |
dc.subject | religious from of speech | eng |
dc.subject | religious education | eng |
dc.subject | didactics of symbol | eng |
dc.subject | development of religious judgement | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.title | Porozumění náboženské formě řeči v náboženské výchově mládeže ve starším školním věku | cze |
dc.title.alternative | The understanding of the religious form of speech in the religious education of the children of higher school age. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9366 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the understanding of metaphors and symbols by children of older school age, i.e. the period of adolescence. Subsequently it turns to the conception of metaphors and symbols in individual areas of human life and thinking. It is concerned with the area of aesthetics, in particular with art, drama, music and literature. Further, it studies the conception of metaphors and symbols in philosophy, sociology, psychology (especially social and depth psychology), religion and bible studies.
The practical part sums up the findings introduced in the theoretical part and infers from them the consequences for the religious pedagogy and didactics of symbol focused on the older school age. In the final part, several exemplary teaching lessons are outlined, which correspond to the introduced theoretical and practical pedagogical findings and which aim at helping the adolescents to disclose the world of metaphors and symbols not only in religious sphere. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-07 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |