dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Turková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:14:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1480 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a její základní principy porovnává se současnými poznatky z oblastí biologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Představuje teorii sociálních reprezentací a uvádí výzkumy sociálních reprezentací emocí a násilí u předškolních dětí. Jedná se v ní o získání poznatků, zda a jak je možné modifikovat sociální reprezentace u předškolních dětí, a o potenciálu Montessori pedagogiky být jednou z možností zvýšení jejich výskytu a zlepšení jejich kvality a aplikace u předškolních dětí. | cze |
dc.format | 83 | |
dc.format | 83 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální reprezentace | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | násilí | cze |
dc.subject | Montessori pedagogika | cze |
dc.subject | sociální vývoj předškoláků | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | dialogičnost | cze |
dc.subject | social representation | eng |
dc.subject | emotions | eng |
dc.subject | violence | eng |
dc.subject | Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | social development of preschool children | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | the competence of a dialogue | eng |
dc.title | Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Children’s Social Representation of Emotions and Violence | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 15951 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the preschool children’s representations of emotions and violence and compares education in standard kindergartens with Montessori kindergartens. The conditions of the origin of Montessori pedagogy clarified and the basic principles are compared with current knowledge of biology, psychology, pedagogy and sociology. The thesis introduces also the notion of social representations and two studies of preschool children’s social representations of emotions and violence. It gathers the knowledge if and how it is possible to modify these preschool children’s social representations. It focuses on the Montessori pedagogy as one of the possibilities of increasing the presence and quality of these social representations. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kuchař, Pavel | |