dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Kinclová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:14:20Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:14:20Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1478 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možnými psychickými riziky v přístupu pedagogiky zážitku, v období adolescence. Úvod práce charakterizuje základní pedagogické pojmy, vztahující se k pedagogice zážitku. Stručně popisuje zážitkovou pedagogiku jako přístup, její cíle, principy. Důležitou částí práce je téma psychické bezpečnosti, se zaměřením na adolescenci.
Dále se diplomová práce zaměřuje na krizovou intervenci, tedy pomoc účastníkům zážitkového kurzu v rizikové situaci, kterou nedokáží sami zpracovat. Poslední část je věnována shrnutí práce a porovnání názorů vybraných odborníků na problematiku psychické bezpečnosti a možných rizik v zážitkové pedagogice.
První polovina práce obsahuje jakousi přípravnou obecnou část. Druhá polovina je zaměřena konkrétněji. Zde se nalézá nejdůležitější část, tedy porovnání názorů odborníků, a výčet psychických možností i rizik zážitkové pedagogiky. | cze |
dc.format | v tištěné práci 87s. | |
dc.format | v tištěné práci 87s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | prožitek | cze |
dc.subject | zážitek | cze |
dc.subject | zkušenost | cze |
dc.subject | pedagogika | cze |
dc.subject | výchova prožitkem | cze |
dc.subject | pedagogika zážitku | cze |
dc.subject | psychická bezpečnost | cze |
dc.subject | riziko | cze |
dc.subject | krizová intervence | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | experiential education | eng |
dc.subject | psychological security | eng |
dc.subject | risks | eng |
dc.subject | crisis intervention | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.title | Psychická rizika zážitkového programu v závislosti na věku účastníků | cze |
dc.title.alternative | Mental Risks of Experiential Programme Depending on Participants´ Age | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 15945 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation explores the potential psychological risks in accessing pedagogy of experience, during adolescence. The beginning of the thesis characterizes the basic pedagogical concepts related to the pedagogy of experience. It briefly describes the experiential pedagogy as an approach, its objectives, principles. An important part of this thesis is the theme of psychological security, focusing on adolescence.
Furthermore, the dissertation focuses on crisis intervention, ie helping the experiential course participants in a risk situation, which they cannot handle alone. The last part is devoted to the summary, and compares the views of selected experts on the issue of psychological safety and potential risks in experiential education.
The first half serves as an introductory part. The second half is more specific. It includes the most important part, which is a comparison of views of experts, and a list of psychological possibilities and risks of experiential education. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |