dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Macků, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:13:46Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:13:46Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1440 | |
dc.description.abstract | Tato práce se soustředí na nalézání a pedagogické uchopení filozofického rozměru literárních příběhů, se zvláštním zřetelem k dětským příběhům. Dále se zabývá možnostmi využití literárních příběhů v programu Filozofie pro děti.
S využitím poznatků z literární vědy a publikací popisujících varianty využití příběhu v programu Filozofie pro děti, dospívá tato práce k obecnější definici filozofického rozměru příběhu. Dále se pokouší o navržení univerzálního postupu, jak v jednotlivých příbězích filozofický rozměr identifikovat a následně uchopit pro filozofický dialog s dětmi. V poslední části je tento navržený postup aplikován na literární příběh Malý princ a Lev, čarodějnice a skříň. | cze |
dc.format | 86 | |
dc.format | 86 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Filozofie pro děti | cze |
dc.subject | příběh | cze |
dc.subject | příběhy pro děti | cze |
dc.subject | dětská literatura | cze |
dc.subject | interpretace textu | cze |
dc.subject | Malý Princ | cze |
dc.subject | Letopisy Narnie | cze |
dc.subject | Philosophy for Children | eng |
dc.subject | Philosophy with Children | eng |
dc.subject | story | eng |
dc.subject | stories for Children | eng |
dc.subject | text interpretation | eng |
dc.subject | The Little Prince | eng |
dc.subject | The Chronicles of Narnia | eng |
dc.title | Filozofický rozměr literárního příběhu: uplatnění literárního příběhu v programu Filozofie pro děti | cze |
dc.title.alternative | The Philosophical Dimension of a Story: Using the Story in Philosophy for Children Program | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 12801 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is focused on finding the philosophical dimension of a story, with respect to stories for children. It is also concerned with the variable possibilities how to use stories in the Philosophy for Children dialogue.
Using the knowledge of literally science and using the articles about the role of story in Philosophy for Children, the thesis elaborates the definition of the philosophical dimension of story. Its further attempt is to suggest general method how to seize the philosophical dimension of every possible story for the purpose of philosophical dialogue with children. The suggested method is applied on the stories The Little prince by A. Saint-Exupery and The Lion, the Witch and the Wardrobe by C.S. Lewis in the last part of the thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |