dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Häusl Vad, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:13:00Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:13:00Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1373 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá pedagogikou Marie Montessoriové a jejím využitím v náboženské výuce. Cílem práce je představit základní principy Montessori-pedagogiky a poukázat na možnosti využití těchto principů v rámci náboženské výuky. Teoretická část představuje životopis Marie Montessoriové, její dílo, antropologické pozadí a základní principy její pedagogiky. Dále se zaměřuje na ty části její práce, které souvisí buď implicitně nebo explicitně s náboženskou výukou. V praktické části je představena práce italské katechetky Sofie Cavalettiové, která se inspirovala pedagogikou Marie Montessoriové. Sofie Cavalettiová vedla v šedesátých letech minulého století v Římě katechetické centrum. V několika římských farnostech zřídila átria, ve kterých bylo používáno metod Montessori-pedagogiky. Dále je v práci uvedena metoda Godly Play vyvinuta americkým teologem a knězem episkopální církve Jeromem W. Berrymanem, který se inspiroval jak prací Marie Montessoriové, tak Sofie Cavalettiové. | cze |
dc.format | 124 s. | |
dc.format | 124 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | náboženská výchova | cze |
dc.subject | pedagogika Marie Montessoriové | cze |
dc.subject | didaktický materiál | cze |
dc.subject | volná práce | cze |
dc.subject | připravené prostředí | cze |
dc.subject | senzitivní fáze | cze |
dc.subject | polarizace pozornosti | cze |
dc.subject | átrium | cze |
dc.subject | Sofia Cavalettiová | cze |
dc.subject | Godly Play | cze |
dc.subject | religious education | eng |
dc.subject | Maria Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | didactic material | eng |
dc.subject | free work | eng |
dc.subject | arranged environment | eng |
dc.subject | sensitive periods in development | eng |
dc.subject | attention polarisation | eng |
dc.subject | atrium | eng |
dc.subject | Sofia Cavaletti | eng |
dc.subject | Godly Play | eng |
dc.title | PEDAGOGIKA MARIE MONTESSORIOVÉ A JEJÍ VYUŽITÍ V NÁBOŽENSKÉ VÝUCE | cze |
dc.title.alternative | Maria Montessori Pedagogy and its Application in Religious Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 12312 | |
dc.description.abstract-translated | Presen work deals with Maria Montessori pedagogy and its application in religious education. The goal of the study is to introduce the basic principles of Montessori-pedagogy and point out the use of those principles within the frame of religious education. The theoretical part is concerned with biography of Maria Montessori, her work, antropological background and the basic principles of Montessori pedagogy. Further, it discusses the issues of her work that are either implicitelly or explicitelly related to religious education.
Beside this, the practical part of the thesis introduces the work of Italian catechist Sofia Cavaletti, who was inspired by Montessori pedagogy. In 60´s of the last century, Sofia Cavaletti managed a catechetical centre in Rome. She established atriums in several parishes in Rome, in which the methods of Montessori pedagogy were utilized. Subsequently, Godly Play method is mentioned in present work. The method was developed by Jeron W. Berryman, an american theologist and priest of episkopal church, who was inspired by the work of Maria Montessori as well as by the work of Sofia Cavaletti. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-04 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |