Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorPříborská, Tereza
dc.date.accessioned2021-11-19T12:12:29Z
dc.date.available2021-11-19T12:12:29Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1297
dc.description.abstractPráce se zabývá nábožensko-pedagogickými možnostmi rozvíjející mravní jednání u mentálně handicapovaných se zaměřením na Desatero Božích přikázání. Teoretická část definuje základní pojmy, rozdělení a specifikace z odvětví speciální pedagogiky, psychopedie, didaktiky mentální retardace, náboženské pedagogiky, didaktiky etické výchovy a křesťanské morálky. Praktická část se věnuje metodickým postupům náboženské výchovy zpracovaných v didaktickém projektu, konkrétně didaktickým aplikacím. Tyto přípravy vycházejí z Desatera Božích přikázání, jak je charakterizuje KKC. S ohledem na vývojovou psychologii, didaktiku mentálně retardovaných a hodnocení didaktického projektu se jeví jako nejvhodnější nábožensko-pedagogickou možností k rozvoji mravního jednání náboženská pedagogika celistvé výchovy Franze Ketta a Esther Kaufmannové.cze
dc.format107 s., 10 s. obr.+text příloh
dc.format107 s., 10 s. obr.+text příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpeciální pedagogikacze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectdidaktika osob s mentálním postiženímcze
dc.subjectnáboženská pedagogika / náboženské pedagogiky celistvé výchovycze
dc.subjectsvědomícze
dc.subjectDesatero Božích přikázánícze
dc.subjectSpecial pedagogyeng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectdidactics of persons with mental handicapseng
dc.subjectreligious pedagogy / religious pedagogy of integrated educationeng
dc.subjectconscienceeng
dc.subjectthe Ten Commandments.eng
dc.titleKřesťanská etika jako téma náboženské výchovy mentálně handicapovaných osobcze
dc.title.alternativeChristian Ethics as a Theme for Religious Educating Mentally Handicapped Personseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10388
dc.description.abstract-translatedThis paper focuses on the possibilities of religious-pedagogy developing moral actions of the mentally handicapped mainly through the Ten Commandments. The theoretical part defines the basic terminology, divisions and specifications of special pedagogy, psychopedia, didactics of mental retardation, religious pedagogy, didactics of ethic education and Christian moral. The practical part deals with methodical procedures of religious education compiled into a didactic project, specifically didactic applications. The basics origin from the Ten Commandments as characterized in KKC. With regards to development psychology, didactics of mental retardation and the evaluation of the didactic project, the most suitable possibilities of religious-pedagogy developing moral actions seems to be the religious pedagogy of integrated education of Franz Kett and Esther Kaufmann.eng
dc.date.accepted2009-09-10
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam