dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Marečková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:12:26Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:12:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1283 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá rodinou. Popisuje jednotlivé typy rodin, jejich klady a zápory. Základně se zmiňuji o funkcích rodiny a stručně charakterizuji orhrožené rodiny. V druhé kapitole popisuji vliv otcovství a mateřství na dítě.Dále se věnuji důvodům vedoucím k neúplnosti rodiny - úmrtí rodiče a rozvod. Zabývám se péčí o dítě i o rizika vlivu výchovy jedním rodičem. Dalším tématem je doplněná rodina, tedy noví partneři či partnerky biologických rodičů. Práci úzavírám několika typy výchovných stylů. | cze |
dc.format | 92 stran | |
dc.format | 92 stran | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | úplná rodina | cze |
dc.subject | neúplná rodina | cze |
dc.subject | doplněná rodina | cze |
dc.subject | role matky | cze |
dc.subject | role otce | cze |
dc.subject | úmrtí rodiče | cze |
dc.subject | rozvod | cze |
dc.subject | výchovné postoje rodičů | cze |
dc.subject | výchovné styly. | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | complete family | eng |
dc.subject | incomplete family | eng |
dc.subject | status of a mother | eng |
dc.subject | atatu of a father | eng |
dc.subject | death of a parent | eng |
dc.subject | divorce | eng |
dc.subject | educational positions of parents | eng |
dc.subject | styles of education. | eng |
dc.title | Vliv rodiny na dítě | cze |
dc.title.alternative | Family Influences to a Child | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10024 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals whit a family, its different types, functions and influenceson a child development. There is charactersed an endangerad family in the first part,too. Next it describes various parent positions, roles and their risk factors in education. In the third part there is written about the situations, when a family becomes incomplete - because of a parent or death or divorce. It is focused on child feelings after the loss of its parent. Today much more couples separate and taking care of children brings a lot of difficult moments. The risks of a single parent upbringing are meant there, too. Next chapter daels whit relationshipsof family membres after a step-parent comes into a family. In the last part there is a description of a family education, styles and risk factors of unappropriate parentś positions. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |