• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Chráněné označení "České pivo" a jeho pozice na tuzemském trhu

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.607Mb)
    Posudek vedoucího práce (260.7Kb)
    Posudek oponenta práce (252.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (40.86Kb)
    Datum
    2013
    Autor
    Polanecký, Lukáš
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předmětem diplomové práce Chráněné označení ?České pivo? a jeho pozice na tuzemském trhu bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zmapovat povědomí české populace o označení výrobků značkou ?České pivo?. V diplomové práci bylo pojednáno o jednotlivých chráněných označení s uvedením legislativních předpisů, které tyto chráněné označení definují a uvádějí v platnost. Byly zde uvedeny specifické požadavky pro udělení chráněného zeměpisného označení (CHZO) ?České pivo?, s uvedením požadavků na jednotlivé suroviny, technologii výroby a kontrolu výrobků nesoucích tuto značku. V praktické části práce bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zmapovat povědomí české populace o CHZO ?České pivo?. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že zhruba polovina zúčastněných respondentů má povědomí o používání označení ?chráněné zeměpisné označení?. Více než polovina respondentů označení ?České pivo? nezná a jen 10 % respondentů vědělo, že označení ?České pivo je chráněné zeměpisné označení Evropské unie, jehož účelem je zachovat dobré jméno a kvalitu piva vyráběného na území České republiky. Zejména význam tohoto označení, proč jej některé pivovary zavádějí a proč o něj žádají, se zdá být pro občany známý a zřetelný. Ale představu o samotné specifikaci výrobků s označením ?České pivo? měla jen polovina respondentů. Z dotazníkového šetření je zřejmé, že občané České republiky by měli být více informováni o podstatě zavádění chráněných označení obecně, ale také by měli být lépe seznámeni s jednotlivými specifiky užívaných označení. Je snahou nejen našich potravinářských výrobců, ale také obchodníků, aby byli spotřebitelé seznámeni s významem a propagací výrobků, které jsou vyrobeny v České republice, z tuzemských surovin a tradičními postupy. Za pozitivní impuls nejen dotazníkového šetření, ale také jako podnět pro výrobce potravin, obchodníky a další subjekty, lze vnímat ?spotřebitelské chování? většiny respondentů, kdy převážná část dotazovaných ? 82 %, by při nákupu dala přednost výrobku s označením ?České pivo?.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/12515
    Kolekce
    • Zemědělská fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV